Avem peste 6.000.000 de produse de la magazine si vanzatori profesionisti in Okazii.ro Marketplace
Cos cumparaturi
Favorite

Metodologii manageriale - Ovidiu Nicolescu, Ion Verboncu

Descriere

Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.

Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare

Specificatii

În literatura managerială din România volumul de faţă constituie o prezenţă semnificativă din mai multe puncte de vedere.
 
a) Lucrarea prezintă un pronunţat caracter metodologic, fiind una dintre puţinele lucrări focalizată în exclusivitate pe latura metodologică a managementului organizaţiei. Peste 90% din conţinutul său este reprezentat de metodologii manageriale, de metode, tehnici, proceduri, principii, reguli şi cerinţe metodologice de management. Altfel spus, lucrarea cuprinde ceea ce interesează cu prioritate pe cei ce doresc să practice un management profesionist, generator de performanţă economică.
 
b) Volumul este construit integral într o viziune sistemică. Probabil că reprezintă unul dintre puţinele elaborate de management de asemenea proporţii care tratează managementul organizaţiei exclusiv în viziune sistemică. Primul capitol încorporează metodologii de proiectare sau reproiectare a sistemului de management al organizaţiei, realizat într o optică holistică. În continuare, în aceeaşi optică, se prezintă succesiv metodologii de proiectare pentru componentele majore manageriale strategia, subsistemul metodologico managerial, subsistemul decizional, subsistemul informaţional, subsistemul structural organizatoric, subsistemul managementului resurselor umane încheindu se cu un capitol consacrat finalităţii managementului eficacitatea şi eficienţa managerială şi organizaţională.
 
c) Lucrarea are ca dimensiune prevalentă aplicabilitatea sau pragmatismul organizaţional. Trei sunt elementele care îi conferă această caracteristică esenţială: metodologiile manageriale prezentate în fiecare capitol, concepute într o viziune operaţională, din punctul de vedere al managerului şi specialistului chemat să le implementeze; metodele şi tehnicile structurate aplicativ, nu puţine însoţite şi de aplicaţii model de utilizare a lor; numeroasele studii de caz ce încorporează studii manageriale reprezentative pentru cele mai importante elemente tratate în lucrare. La imprimarea dimensiunii aplicative o contribuţie majoră o are experienţa îndelungată şi intensivă de consultanţe în management a celor doi autori. Faptul că, în mod curent, ei oferă consultaţii în management firmelor fiind de altfel printre puţinii specialişti români care reproiectează sisteme manageriale de firmă se reflectă în modul de a percepe şi trata problemele manageriale pronunţat pragmatic, din unghiul de vedere specific managementului de firmă.
 
d) Abordarea elementelor manageriale se efectuează prin prisma necesităţilor şi cerinţelor actuale ale societăţilor comerciale care alcătuiesc economia românească. Spre deosebire de quasitotalitatea lucrărilor de management publicate de specialiştii autohtoni care tratează problemele firmelor româneşti făcând abstracţie de specificitatea lor culturală şi economică şi de integrarea României în Uniunea Europeană, prezentul volum porneşte şi are în vedere în permanenţă aceste realităţi cu impact determinant asupra modului de operaţionalizare şi performanţelor managementului. În mod expres sunt reliefate cerinţele actuale ce decurg din integrarea României în Uniunea Europeană, din globalizarea economiei mondiale şi din trecerea la economia bazată pe cunoştinţe, asupra exercitării managementului organizaţional.
 
e) Transferului internaţional de know how managerial în firmele româneşti i se acordă o atenţie deosebită. Două sunt modalităţile utilizate cu precădere în acest scop. În primul rând, în lucrare sunt preluate şi integrate contribuţiile metodologice a numeroşi specialişti reputaţi în managementul pe plan mondial: Peter Drucker, Michael Porter, Henry Mintzberg, Herbert Simon, Douglas McGregor, Octave Gélénier, Howard Stevenson, Longenecker, Charles Pringle, Richard Farmer, John Child, Philippe De Woot, Igor Ansoff ş.a.
 
În al doilea rând, pentru fiecare dintre cele cinci subiecte manageriale majore metodologico managerial, decizional, informaţional, organizaţoric şi resurse umane se prezintă principalele tendinţe pe plan mondial într o manieră sintetică, sistematizată şi actualizată. Se oferă astfel posibilitatea celor ce studiază volumul să cunoască rapid şi cu efort redus ceea ce se prefigurează mai valoros în management pe plan mondial. Aceste caracteristici ale lucrării îi conferă, în mod cert, o mare utilitate pentru cei interesaţi de managementul organizaţiei, manageri, consultanţi, profesori şi specialişti în managementul din firme, studenţi din profilele: economic, tehnic, juridic şi psihosociologic, care studiază managementul. Ei reprezintă, de altfel şi principalii destinatari şi beneficiari ai lucrării. Din partea lor noi aşteptăm sugestii şi observaţii care să ne fie utile în ediţiile viitoare ale volumului.
În final, precizăm că această nouă ediţie a volumului este actualizată ţinând cont de principalele evoluţii manageriale, ştiinţifice şi pragmatice pe plan mondial realizate după anul 2000 şi de multiplele transformări în companiile şi economia din România, în contextul accelerării dezvoltării sale şi a integrării în Uniunea Europeană.
 
Prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu

despre autor

Verboncu Ion

Profesor universitar, doctor în management la Facultatea de Management din Academia de Studii Economice Bucureşti. Absolvent al Facultăţii de Economia industriei, construcţiilor şi transporturilor (1976) şi-a consacrat viaţa învăţământului economic superior şi cercetării în domeniul managementului organizaţiei. Este autor sau coautor la peste 25 de cărţi de management precum: „Management” (1995), „Management pe baza centrelor de profit” (1998), „Cum conducem?” (1999); „Manageri & management” (2000), „Tabloul de bord” (2001), „Diagnosticarea firmei” (2001), „Fundamentele managementului organizaţiei” (2001), „Metodologii manageriale” (2001), „Abordări moderne în managementul şi economia organizaţiei” (2003), „Ştim să conducem?” (2005). A elaborat numeroase studii de reproiectare managerială destinate firmelor româneşti. Laureat al premiului Academiei Române (1997), al premiului „Meritul publicistic” (Tribuna Economică, 2001) şi al Premiului N. Georgescu Roegen (ASE 2001-2004)

Modalitati de livrare si plata

LIVRARE

  • Livrare in toata tara prin Posta Romana (8 lei) si Cargus (10 lei).

PLATA

  • - Ramburs

Politica de retur

  • - Produsul nu se poate returna.
Fii primul care scrie un review

Spune-ti parerea acordand o nota produsului

Adauga review