Metodologii manageriale - Ovidiu Nicolescu, Ion Verboncu
-
Produs:Nou, Fără garanție, Cu factură
-
Numar articol:153934233
-
Disponibilitate:Indisponibil
-
Preț:45,00 Lei
-
Anuntul a expirat la:20.05.2015, 01:44
-
Ai o nelamurire?
-
Vandut de:
-
Vinde si tu:Pune in vanzare un produs ca acesta
-
Optiuni:
Descriere
Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare
Specificatii
În literatura
managerială din România volumul de faţă constituie o prezenţă
semnificativă din mai multe puncte de vedere.
a) Lucrarea
prezintă un pronunţat caracter metodologic, fiind una dintre
puţinele lucrări focalizată în exclusivitate pe latura metodologică
a managementului organizaţiei. Peste 90% din conţinutul său este
reprezentat de metodologii manageriale, de metode, tehnici,
proceduri, principii, reguli şi cerinţe metodologice de management.
Altfel spus, lucrarea cuprinde ceea ce interesează cu prioritate pe
cei ce doresc să practice un management profesionist, generator de
performanţă economică.
b) Volumul este
construit integral într o viziune sistemică. Probabil că reprezintă
unul dintre puţinele elaborate de management de asemenea proporţii
care tratează managementul organizaţiei exclusiv în viziune
sistemică. Primul capitol încorporează metodologii de proiectare
sau reproiectare a sistemului de management al organizaţiei,
realizat într o optică holistică. În continuare, în aceeaşi optică,
se prezintă succesiv metodologii de proiectare pentru componentele
majore manageriale strategia, subsistemul metodologico managerial,
subsistemul decizional, subsistemul informaţional, subsistemul
structural organizatoric, subsistemul managementului resurselor
umane încheindu se cu un capitol consacrat finalităţii
managementului eficacitatea şi eficienţa managerială şi
organizaţională.
c) Lucrarea are ca
dimensiune prevalentă aplicabilitatea sau pragmatismul
organizaţional. Trei sunt elementele care îi conferă această
caracteristică esenţială: metodologiile manageriale prezentate în
fiecare capitol, concepute într o viziune operaţională, din punctul
de vedere al managerului şi specialistului chemat să le
implementeze; metodele şi tehnicile structurate aplicativ, nu
puţine însoţite şi de aplicaţii model de utilizare a lor;
numeroasele studii de caz ce încorporează studii manageriale
reprezentative pentru cele mai importante elemente tratate în
lucrare. La imprimarea dimensiunii aplicative o contribuţie majoră
o are experienţa îndelungată şi intensivă de consultanţe în
management a celor doi autori. Faptul că, în mod curent, ei oferă
consultaţii în management firmelor fiind de altfel printre puţinii
specialişti români care reproiectează sisteme manageriale de firmă
se reflectă în modul de a percepe şi trata problemele manageriale
pronunţat pragmatic, din unghiul de vedere specific managementului
de firmă.
d) Abordarea
elementelor manageriale se efectuează prin prisma necesităţilor şi
cerinţelor actuale ale societăţilor comerciale care alcătuiesc
economia românească. Spre deosebire de quasitotalitatea lucrărilor
de management publicate de specialiştii autohtoni care tratează
problemele firmelor româneşti făcând abstracţie de specificitatea
lor culturală şi economică şi de integrarea României în Uniunea
Europeană, prezentul volum porneşte şi are în vedere în permanenţă
aceste realităţi cu impact determinant asupra modului de
operaţionalizare şi performanţelor managementului. În mod expres
sunt reliefate cerinţele actuale ce decurg din integrarea României
în Uniunea Europeană, din globalizarea economiei mondiale şi din
trecerea la economia bazată pe cunoştinţe, asupra exercitării
managementului organizaţional.
e) Transferului
internaţional de know how managerial în firmele româneşti i se
acordă o atenţie deosebită. Două sunt modalităţile utilizate cu
precădere în acest scop. În primul rând, în lucrare sunt preluate
şi integrate contribuţiile metodologice a numeroşi specialişti
reputaţi în managementul pe plan mondial: Peter Drucker, Michael
Porter, Henry Mintzberg, Herbert Simon, Douglas McGregor, Octave
Gélénier, Howard Stevenson, Longenecker, Charles Pringle, Richard
Farmer, John Child, Philippe De Woot, Igor Ansoff ş.a.
În al doilea rând,
pentru fiecare dintre cele cinci subiecte manageriale majore
metodologico managerial, decizional, informaţional, organizaţoric
şi resurse umane se prezintă principalele tendinţe pe plan mondial
într o manieră sintetică, sistematizată şi actualizată. Se oferă
astfel posibilitatea celor ce studiază volumul să cunoască rapid şi
cu efort redus ceea ce se prefigurează mai valoros în management pe
plan mondial. Aceste caracteristici ale lucrării îi conferă, în mod
cert, o mare utilitate pentru cei interesaţi de managementul
organizaţiei, manageri, consultanţi, profesori şi specialişti în
managementul din firme, studenţi din profilele: economic, tehnic,
juridic şi psihosociologic, care studiază managementul. Ei
reprezintă, de altfel şi principalii destinatari şi beneficiari ai
lucrării. Din partea lor noi aşteptăm sugestii şi observaţii care
să ne fie utile în ediţiile viitoare ale volumului.
În final, precizăm
că această nouă ediţie a volumului este actualizată ţinând cont de
principalele evoluţii manageriale, ştiinţifice şi pragmatice pe
plan mondial realizate după anul 2000 şi de multiplele transformări
în companiile şi economia din România, în contextul accelerării
dezvoltării sale şi a integrării în Uniunea Europeană.
Prof. univ. dr.
Ovidiu Nicolescu
despre autor
Verboncu Ion
Profesor universitar, doctor în management la Facultatea de Management din Academia de Studii Economice Bucureşti. Absolvent al Facultăţii de Economia industriei, construcţiilor şi transporturilor (1976) şi-a consacrat viaţa învăţământului economic superior şi cercetării în domeniul managementului organizaţiei. Este autor sau coautor la peste 25 de cărţi de management precum: „Management” (1995), „Management pe baza centrelor de profit” (1998), „Cum conducem?” (1999); „Manageri & management” (2000), „Tabloul de bord” (2001), „Diagnosticarea firmei” (2001), „Fundamentele managementului organizaţiei” (2001), „Metodologii manageriale” (2001), „Abordări moderne în managementul şi economia organizaţiei” (2003), „Ştim să conducem?” (2005). A elaborat numeroase studii de reproiectare managerială destinate firmelor româneşti. Laureat al premiului Academiei Române (1997), al premiului „Meritul publicistic” (Tribuna Economică, 2001) şi al Premiului N. Georgescu Roegen (ASE 2001-2004)Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
-
Livrare in toata tara prin Posta Romana (8 lei) si Cargus (10 lei).
PLATA
- - Ramburs
Politica de retur
- - Produsul nu se poate returna.