Bobo in paradisbobo in paradis - de David Brooks


Descriere
Raporteaza produsVânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
Specificatii
PREZENTARE
BOEM + BOURGEOIS = BOBO
NOUA ELITA A SECOLULUI XXI.
CUM A APARUT? SI DE UNDE?
Un studiu briliant de sociologie comica, un sincer barometru al
virtutii bazat pe inteligenta subtila, si nu pe statistici si
principii teoretice.
Citesti si te cutremuri! Ii recunosti pe toti cunoscutii si te
recunosti pe tine insuti! Cultura BOBO e pe val!
BOBO este noua elita pura, cu maniere fine si moravuri boeme, cu
apetit pentru modernitate, confort si functionalitate, al carei
statut se intemeiaza pe inteligenta si abilitati personale si nu pe
mostenire genetica.
BOBO este noua clasa indrazneata, cu noi coduri sociale, care
sintetizeaza autocontrolul burghez si emanciparea boema in
serviciul performantei.
Noi, elitele educate, ne inconjuram de simbolurile unor vieti pe
care am ales sa nu le traim. Suntem meritocrati foarte ocupati, dar
achizitionam lucruri care iradiaza calmul premeritocratic. Ne
indreptam spre viitor dotati cu Palm Pilots si celulare, dar ne
inconjuram de materiale primitive, arhaice si reactionare.
Constienti de vina proprie, ne recunoastem privilegiile, dar ne
insusim artifacte ale celor mai putin privilegiati. Asta nu pentru
ca suntem ipocriti. Este doar pentru ca noi cautam echilibrul. In
ciuda abundentei, nu vrem sa devenim materialisti. Si ocupati
fiind, nu vrem sa pierdem din ochi valorile esentiale. Si asa se
face ca bantuim haotic prin magazine cautand accesoriile linistii.
Visam sa construim un camin in care sa ne gasim, in sfarsit,
linistea si relaxarea, un loc unde nu putem sa fim urmariti de
ambitii.
Nu doar interesul nostru egoist ne indeamna la jaful
cumparaturilor. Noi dorim ca lucrurile materiale sa fie punti care
sa ne permita sa infaptuim schimbari sociale pozitive. Selectam din
cataloage modele simple de rochii vaporoase. Cand alegem tricouri
din fibre organice naturale in perfectele tonuri de pamant (pentru
a caror producere garantam ca nu au fost necesare experiente pe
animale), facem uz de puterea noastra de consumatori pentru a
imbunatati cu altruism lumea. Mancam la restaurante care ii sustin
pe cultivatorii de andive si frecventam supermarketurile agreate de
activistii pentru apararea persoanelor cu dimensiuni oversize.
Ne-am pus cardurile Visa in slujba grijii pentru mediul
inconjurator si am creat astfel consumerismul purificator. Si
renuntam la ele din aceleasi motive. Iar unii membri ai clasei
educate pot sa-si clasifice prietenii in functie de argumentele
acestora pentru boicotarea distrugerii masive a tonului.
Membrii elitei educate se disting nu numai prin ceea ce cumpara, ci
si prin modul in care cumpara. Oricine poate observa ca, spre
exemplu, intr-o cafenea respectabila aproape nimeni nu comanda doar
o ceasca de cafea. Ei bine, unul dintre ai nostri comanda un
espresso dublu, jumatate decafeinizat, jumatate cu cafea, cafea
Moca si inca putin spatiu pentru lapte. Altul va comanda un
Frappuccino cu migdale dintr-un amestec din Angola cu zahar brut si
un varf de scortisoara. Nu vom cere o bere. Vom cere una de la cele
16 000 de microfabrici de bere, croindu-ne drum printre un Winter
Ale, Belgian Lager sau un anumit amestec de cereale. Gratie
influentei noastre, toate lucrurile care apar de obicei doar in
cateva variante acum vin cel putin in duzini: orez, lapte, rosii,
ciuperci, sosuri iuti, paine, fasole si chiar ice tea (acum exista
cel putin 50 de arome marca Snapple).
Data aparitiei: Februarie 2018
Format: 135x210
Numar pagini: 302cPREZENTARE
BOEM + BOURGEOIS = BOBO
NOUA ELITA A SECOLULUI XXI.
CUM A APARUT? SI DE UNDE?
Un studiu briliant de sociologie comica, un sincer barometru al
virtutii bazat pe inteligenta subtila, si nu pe statistici si
principii teoretice.
Citesti si te cutremuri! Ii recunosti pe toti cunoscutii si te
recunosti pe tine insuti! Cultura BOBO e pe val!
BOBO este noua elita pura, cu maniere fine si moravuri boeme, cu
apetit pentru modernitate, confort si functionalitate, al carei
statut se intemeiaza pe inteligenta si abilitati personale si nu pe
mostenire genetica.
BOBO este noua clasa indrazneata, cu noi coduri sociale, care
sintetizeaza autocontrolul burghez si emanciparea boema in
serviciul performantei.
Noi, elitele educate, ne inconjuram de simbolurile unor vieti pe
care am ales sa nu le traim. Suntem meritocrati foarte ocupati, dar
achizitionam lucruri care iradiaza calmul premeritocratic. Ne
indreptam spre viitor dotati cu Palm Pilots si celulare, dar ne
inconjuram de materiale primitive, arhaice si reactionare.
Constienti de vina proprie, ne recunoastem privilegiile, dar ne
insusim artifacte ale celor mai putin privilegiati. Asta nu pentru
ca suntem ipocriti. Este doar pentru ca noi cautam echilibrul. In
ciuda abundentei, nu vrem sa devenim materialisti. Si ocupati
fiind, nu vrem sa pierdem din ochi valorile esentiale. Si asa se
face ca bantuim haotic prin magazine cautand accesoriile linistii.
Visam sa construim un camin in care sa ne gasim, in sfarsit,
linistea si relaxarea, un loc unde nu putem sa fim urmariti de
ambitii.
Nu doar interesul nostru egoist ne indeamna la jaful
cumparaturilor. Noi dorim ca lucrurile materiale sa fie punti care
sa ne permita sa infaptuim schimbari sociale pozitive. Selectam din
cataloage modele simple de rochii vaporoase. Cand alegem tricouri
din fibre organice naturale in perfectele tonuri de pamant (pentru
a caror producere garantam ca nu au fost necesare experiente pe
animale), facem uz de puterea noastra de consumatori pentru a
imbunatati cu altruism lumea. Mancam la restaurante care ii sustin
pe cultivatorii de andive si frecventam supermarketurile agreate de
activistii pentru apararea persoanelor cu dimensiuni oversize.
Ne-am pus cardurile Visa in slujba grijii pentru mediul
inconjurator si am creat astfel consumerismul purificator. Si
renuntam la ele din aceleasi motive. Iar unii membri ai clasei
educate pot sa-si clasifice prietenii in functie de argumentele
acestora pentru boicotarea distrugerii masive a tonului.
Membrii elitei educate se disting nu numai prin ceea ce cumpara, ci
si prin modul in care cumpara. Oricine poate observa ca, spre
exemplu, intr-o cafenea respectabila aproape nimeni nu comanda doar
o ceasca de cafea. Ei bine, unul dintre ai nostri comanda un
espresso dublu, jumatate decafeinizat, jumatate cu cafea, cafea
Moca si inca putin spatiu pentru lapte. Altul va comanda un
Frappuccino cu migdale dintr-un amestec din Angola cu zahar brut si
un varf de scortisoara. Nu vom cere o bere. Vom cere una de la cele
16 000 de microfabrici de bere, croindu-ne drum printre un Winter
Ale, Belgian Lager sau un anumit amestec de cereale. Gratie
influentei noastre, toate lucrurile care apar de obicei doar in
cateva variante acum vin cel putin in duzini: orez, lapte, rosii,
ciuperci, sosuri iuti, paine, fasole si chiar ice tea (acum exista
cel putin 50 de arome marca Snapple).
Data aparitiei: Februarie 2018
Format: 135x210
Numar pagini: 302
Galerie foto
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Bucuresti
-
- Predare personala - Sector 3, Universitate, Unirii in max. 2 zile lucratoare
-
- Prin Posta Romana - Coletarie - 20 Lei in max. 4 zile lucratoare
In Romania:
-
- Prin Posta Romana - Coletarie - 20 Lei in max. 5 zile lucratoare
PLATA
- - La predare
- - Ramburs
Politica de retur
- - Produsul nu se poate returna.
Spune-ti parerea acordand o nota produsului