Corespondenta completa. Volumul al II-lea: 1639-1644 | Rene Descartes
Livrare gratuita la comenzile de 150 lei
-
Produs:Nou, Ofer garanție, Cu factură
-
Numar articol:194563686
-
Disponibilitate:Indisponibil
-
Preț:81,83 Lei
-
Anuntul a expirat la:13.10.2020, 06:32
-
Vinde si tu:Pune in vanzare un produs ca acesta
-
Optiuni:
Descriere
Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare
Specificatii
Editie ingrijita de Vlad Alexandrescu Traducere din franceza,
latina si neerlandeza de Vlad Alexandrescu, Robert Arnautu, Calin
Cristian Pop, Mihai-Dragos Vadana, Grigore Vida Note, cronologie,
note complementare, bibliografie si indici de Vlad Alexandrescu,
Robert Arnautu, Calin Cristian Pop, Grigore Vida Studiul
Corespondentei lui Descartes - in general necunoscuta publicului
romanesc - poate aduce indicii spectaculoase pentru reconstructia
dezvoltarii filosofiei marelui ginditor. Si al doilea volum - care
cuprinde schimburile epistolare ale filosofului din perioada
1639-1644 - surprinde prin varietatea de corespondenti, precum si
prin numeroasele domenii acoperite, de la amanunte de viata
cotidiana la literatura, metafizica, filosofie naturala, filosofie
morala, medicina, algebra, geometrie, muzica sau optica. Este
perioada in care Descartes a redactat textul latin al Meditatiilor,
pe marginea caruia corespondeaza cu diversi apropiati. Strategia
lui Descartes de a conceda adversarului o parte din obiectia pe
care o formuleaza va reaparea in scrisori importante, cum ar fi, de
pilda, raspunsul la una dintre obiectiile printesei Elisabeta
referitoare la necesitatea psihologica de 'a atribui sufletului
materie si intindere&' sau raspunsul la obiectia lui Henry More
referitoare la faptul ca Dumnezeu trebuie sa aiba si el intindere,
intocmai ca lucrurile corporale. 'Fara a da prioritate cronologica
abordarii carteziene in stiinte sau in metafizica, pozitia
sustinuta deja de Etienne Gilson, aceea de a vedea in proiectul
cartezian o 'dialectica interna' intre un 'mecanicism absolut' si
un 'spiritualism absolut', pare a fi cea mai echilibrata. Aceasta
dialectica a avut nevoie de timp ca sa-si produca toate
consecintele, iar drumul de la dovezile metafizice ale distinctiei
dintre suflet si corp la edificarea Fizicii a trecut prin
abandonarea formelor substantiale si a calitatilor reale, de care
Descartes vorbeste in Corespondenta in mai multe rinduri. Totusi,
metafizica distinctiei dintre suflet si corp nu decurge in chip
necesar din metoda fizico-matematica si, astfel, elaborarea ei
ramine un proiect paralel care s-a constituit succesiv, trecind
prin matematica pura si apoi prin ceea ce, in Reguli, Descartes a
numit mathesis universalis. Abia odata cu proiectul unui Studium
bonæ mentis Descartes a inceput sa gindeasca toate stiintele ca un
proiect unic, socotind ca inlantuirea lor nu poate fi in nici un
chip intrerupta, asa cum partile unui copac nu pot dainui separat
de acel copac, potrivit comparatiei pe care o va da in
scrisoarea-prefata la traducerea franceza a Principiilor
filosofiei. Dar radacinile copacului sunt chiar Metafizica, iar
folosul lui este dat de roadele care cresc in crengile cele mai de
sus, care sunt Medicina, Mecanica si Morala, asa incit proiectul
trebuie gindit ca un ansamblu in care efectele valideaza
fundamentele, iar fundamentele fac posibile efectele.&' (Vlad
Alexandrescu)
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
PLATA
- - Ramburs
Politica de retur
- - Produsul nu se poate returna.