Curs de miracole - Fundatia pentru Pace Launtrica
- Ramburs
- Online



Descriere
Raporteaza produsVânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
SKU: CentrumCursdemiracole
-
Autorcentrum
Specificatii
Introducere Cursul de miracole este un sistem complet de gandire
spirituala, destinat studiului individual. Impartit in trei volume,
Text, Culegere de exercitii pentru studenti si Manual pentru
profesori, Cursul afirma ca, pentru a ajunge la iubire si pace
universala - sau la capacitatea reamintirii lui Dumnezeu - trebuie
sa ne „desfacem”, mai intai, vinovatia iertandu-i pe ceilalti.
Cursul se concentreaza, asadar, pe vindecarea relatiilor si pe
transformarea lor in relatii sfinte. Cursul de miracole subliniaza
totodata ca nu e decat o versiune a programului universal, una
dintre miile de versiuni ale acestuia. Prin urmare, desi limbajul
Cursului apartine crestinismului traditional, el exprima o
spiritualitate nesectara si neconfesionala. Cursul de miracole
este, asadar, o invatatura spirituala universala, si nu o religie.
„Textul” prezinta teoria Cursului, studiul acestei teorii avand
sadita in el dezvoltarea experientei iertarii - o traire care
constituie obiectivul Cursului pentru fiecare student. In aceasta
privinta, Cursul de miracole afirma ca „obiectivul pe care il
urmareste e fericirea si pacea ta” (Text, p. 217) (T-13. II. 7: 1).
Textul explica, totodata, baza fricii si a vinovatiei si felul in
care pot fi depasite prin miracole, definite ca „expresii de
iubire”. Miracolul e definit ca un salt perceptual de la frica la
iubire. „Culegerea de exercitii pentru studenti” este alcatuita din
365 de lectii, un exercitiu pentru fiecare zi a anului. Acest
antrenament de un an marcheaza inceputul procesului de schimbare a
mintii si perceptiei studentului, desi nu e menit sa incheie
procesul de invatare al acestuia. Dupa cum se afirma in Prefata
Cursului, „In final, cititorul e lasat in mainile propriului
Profesor Launtric, Care va dirija toata invatatura ulterioara dupa
cum crede El ca e mai bine” (Prefata: xv). „Manualul pentru
profesori", scris sub forma de intrebare-si-raspuns, furnizeaza
raspunsuri la cateva dintre cele mai probabile intrebari pe care
le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea include si
explicatii pentru un numar de termeni folositi in Curs, definiti -
in cadrul teoretic pe care il furnizeaza Textul - in vederea
aplicarii lor practice pe parcursul Culegerii de exercitii. Cursul
de miracole a fost „scris” de Dr. Helen Schucman printr-un proces
de dictare interioara pe care l-a identificat ca venind de la
Iisus. Doctor psiholog, cercetator in domeniul psihologiei si
profesor universitar de Psihologie Medicala, Dr. Helen Schucman s-a
bucurat de ajutorul sefului ei de departament, Dr. William
Thetford, la randul lui profesor universitar de Psihologie Medicala
la universitatea la care lucrau amandoi. Cursul de miracole a vazut
lumina tiparului pentru prima oara in 1975, an in care Dr. Schucman
a cedat drepturile de autor ale Cursului Fundatiei pentru Pace
Launtrica (Foundation for Inner Peace - FIP). In 1996, FIP a cedat
drepturile de autor si marca inregistrata Fundatiei Cursului de
Miracole (Foundation for A Course in Miracles - FACIM). In prezent
exista in circulatie, in intreaga lume, peste un milion si jumatate
de exemplare ale Cursului. Au aparut tranduceri in limbile
africana, bulgara, chineza, croata, daneza, ebraica, finlandeza,
franceza, germana, italiana, olandeza, poloneza, portugheza, rusa,
slovena, spaniola si suedeza, cu multe alte traduceri in curs de
pregatire. Traducerea romana a fost asigurata de Simona FAGARASANU,
care a urmat Cursul pe parcursul anilor. Editia romana a fost
realizata de Editura CENTRUM din Polonia. Multumim pe aceasta cale
editorului Zbigniew Ploszczyca pentru ca a facut posibil ca romanii
sa citeasca invataturile Cursului. Multumim! Ce este, asadar,
Cursul de miracole? Introducerea sumara ce apare la debutul
Textului este foarte scurta si succinta: „Acesta e un curs de
miracole. E un curs impus. Doar timpul cand il faci e la libera
alegere. Liberul arbitru nu inseamna ca ii poti stabili, programa.
Inseamna doar ca poti alege ce vrei sa inveti la un moment dat.
Cursul nu isi propune sa predea semnificatia iubirii, aceasta fiind
mai presus de ce poate fi predat. El isi propune insa sa inlature
blocajele care te impiedica sa constientizezi prezenta iubirii -
mostenirea ta fireasca. Opusul iubirii este frica, dar ce e
atotcuprinzator nu poate avea opus. Prin urmare, cursul acesta
poate fi rezumat foarte simplu in felul urmator: Realul nu poate fi
amenintat. Irealul nu exista. In asta consta pacea lui Dumnezeu.”
Cum a aparut Cursul de miracole, Ce este, Ce spune el? Aceasta
prefata a aparut in 1977, ca raspuns la numeroasele cereri de a
furniza o prezentare succinta a Cursului de miracole. Primele doua
parti - Cum a aparut si Ce este - au fost scrise chiar de Helen
Schucman, iar ultima parte - Ce spune - a fost scrisa prin procesul
de dictare interioara descris in cele ce urmeaza. Cum a aparut?
Cursul de miracole a aparut prin decizia spontana a doi oameni sa
se uneasca in vederea unui scop comun. Cei doi se numeau Helen
Schucman si William („Bill”) Thetford si erau profesori de
psihologie medicala la Colegiul Medicilor si Chirurgilor din cadrul
Universitatii Columbia din New York. Cine erau nu are importanta;
important e ca povestea lor ne arata ca toate sunt posibile, cu
Dumnezeu. Erau oricum, numai religiosi nu erau. Relatia dintre ei
era dificila si adesea incordata, fiecare fiind interesat de
dobandirea propriului renume si de mentinerea propriului statut
personal si profesional. In general, investisera mult in valorile
lumii. Vietile lor nu concordau deloc cu ce sustine Cursul. Iata
cum se descrie Helen, cea care a receptat intregul material:
Psihologa, pedagoga, conservatoare ca teorie si atee ca si crez,
lucram intr-un mediu universitar prestigios si pretentios. Si apoi
s-a intamplat ceva ce-a declansat un lant de intamplari la care nu
m-as fi asteptat niciodata. Seful de catedra m-a anuntat pe
neasteptate ca se saturase de sentimentele de manie si agresivitate
pe care le reflecta conduita noastra, conchizand ca „trebuie sa
existe o alta cale”. Ca la un semn, m-am oferit sa il ajut sa o
gaseasca. Dupa cate se pare, Cursul e aceasta alta cale. Desi
intentiile lor erau serioase, au intampinat mari dificultati la
inceputul initiativei lor comune. Dar ii oferisera Spiritului Sfant
acel „strop de „disponibilitate” care, dupa cum urma sa afirme
Cursul insusi in repetate randuri, e de ajuns sa Ii permita Lui sa
foloseasca orice situatie in Propriile Lui scopuri si sa o
inzestreze pe fiecare in parte cu puterea Lui. Relatarile lui Helen
continua in felul urmator: Scrisul propriu-zis a fost precedat de
trei luni uluitoare, timp in care Bill mi-a sugerat sa notez visele
extrem de simbolice si descrierile imaginilor ciudate care imi
veneau. Desi incepusem de la o vreme sa ma mai obisnuiesc cu
neprevazutul, tot am ramas foarte surprinsa cand am scris: „Acesta
e un curs de miracole”. Asa mi s-a prezentat Vocea. Desi nu scotea
niciun sunet, parea sa imi dea un fel de dictare launtrica, rapida,
pe care mi-am consemnat-o intr-un caiet de stenografie. Scrisul nu
a fost niciodata automat. Putea fi intrerupt oricand si reluat mai
tarziu. Ma facea sa ma simt foarte incomod, dar niciodata nu mi-a
dat serios prin gand sa ma opresc. Parea sa fie o misiune speciala
pe care, undeva, cumva, ma angajasem sa o implinesc. Reprezenta o
initiativa de reala colaborare intre mine si Bill si o buna parte
din semnificatia ei, sunt sigura, sta tocmai in acest lucru. Scriam
ce „spunea” Vocea si ii citeam a doua zi lui Bill, iar el batea la
masina ce ii dictam. Presupun ca avea si el misiunea lui speciala.
Fara incurajarea si sprijinul lui, nu as fi putut sa imi implinesc
misiunea. Intregul proces a durat in jur de sapte ani. Mai intai a
venit Textul, apoi Culegerea de exercitii pentru studenti si, in
final, Manualul pentru profesori. Nu s-au facut decat cateva
modificari minore. S-au dat titluri capitolelor si subcapitolelor
din Text si s-au omis cateva dintre referirile mai personale de la
inceput. Altfel, materialul a ramas substantial neschimbat Numele
celor ce au colaborat la consemnarea Cursului nu apar pe coperta
deoarece Cursul poate si trebuie sa fie de sine statator. Nu
urmareste sa devina temelia unui nou cult. Singurul lui rost e sa
le ofere unora o cale de a-si gasi propriul Profesor Launtric. Ce
este? Dupa cum sugereaza si titlul, Cursul e structurat de la cap
la coada ca instrument didactic. E alcatuit din trei carti: un Text
de 605 pagini, o Culegere de exercitii pentru studenti de 472 de
pagini si un Manual pentru profesori de 87 de pagini. Ordinea in
care sunt folosite cartile si modul in care sunt studiate depind de
nevoile si preferintele fiecarui student in parte. Programa pe care
o propune Cursul e conceputa cu multa grija si explicata, pas cu
pas, atat la nivel teoretic, cat si practic. Accentul e pus mai
degraba pe practica si nu pe teorie; pe traire si nu pe teologie.
Cursul afirma raspicat ca „o teologie universala e imposibila, dar
o traire universala nu e numai posibila, ci si necesara” (Manual,
p. 72). Desi crestin ca limbaj, Cursul trateaza teme spirituale
universale, subliniind ca nu e decat o versiune a cursului
universal. Exista multe altele, iar acesta difera de celelalte
numai ca forma. Toate duc la Dumnezeu in final. Textul e in mare
parte teoretic, prezentand conceptele ce stau la baza sistemului de
gandire al Cursului. Ideile lui servesc drept temelie pentru
lectiile Culegerii de exercitii. Fara aplicarea practica pe care o
furnizeaza Culegerea de exercitii, Textul ar ramane in esenta o
insiruire de abstractiuni nicidecum suficiente sa prilejuiasca
inversarea gandirii pe care o urmareste Cursul. Culegerea de
exercitii cuprinde 365 de lectii, una pentru fiecare zi a anului.
Studentii insa nu trebuie sa faca lectiile in acest ritm si pot sta
mai mult de o zi la o lectie care ii atrage in mod deosebit.
Instructiunile recomanda doar sa nu incerce mai mult de o lectie pe
zi. Caracterul practic al Culegerii de exercitii e subliniat in
introducerea ei, care pune accentul mai degraba pe trairea
dobandita prin practica decat pe angajamentul prealabil fata de un
tel spiritual: Unele dintre ideile prezentate in culegerea aceasta
ti se vor parea greu de crezut, iar altele pot sa iti para chiar
infioratoare. Nu conteaza. Ti se cere pur si simplu sa aplici
ideile dupa cum esti indrumat. Nu ti se cere sa le judeci. Ci numai
sa le folosesti. Tocmai folosirea lor le va da sens pentru tine si
iti va arata ca sunt adevarate. Retine doar atat: nu e nevoie sa
crezi ideile respective, nu e nevoie sa le accepti si nici macar sa
le primesti. Pe unele dintre ele s-ar putea sa le respingi energic.
Niciuna dintre aceste reactii nu va conta si nu le va reduce
eficacitatea. Dar sa nu iti ingadui sa faci exceptii in aplicarea
ideilor din culegere si, indiferent ce reactii ti-ar starni,
foloseste-le. Nu ti se cere mai mult de atat (Culegere de
exercitii, p. 2). Ultima carte, Manualul pentru profesori, scris
sub forma de intrebare-si-raspuns, furnizeaza raspunsuri la cateva
dintre cele mai probabile intrebari pe care le-ar putea pune un
student de-al Cursului. Cartea cuprinde si explicatii pentru un
numar de termeni folositi in Curs, definiti in cadrul teoretic pe
care il furnizeaza Textul. Cursul nu se pretinde a fi definitiv si
nici lectiile din Culegere nu sunt menite sa incheie procesul de
invatare al studentului. In final, cititorul e lasat in mainile
propriului Profesor Launtric, Care va dirija toata invatatura
ulterioara dupa cum crede El ca e mai bine. Desi Cursul acopera o
sfera vasta, adevarul nu poate fi limitat la nicio forma finita,
dupa cum se vede clar din afirmatiile finale ale Culegerii de
exercitii: Cursul acesta e un inceput, nu un sfarsit [...]. Nu ti
se mai traseaza lectii concrete, pentru ca nu mai e nevoie de ele.
De aici inainte, sa nu asculti decat Vocea pentru Dumnezeu [...].
El iti va dirija eforturile, spunandu-ti exact ce sa faci, cum sa
iti dirijezi mintea si cand sa vii in liniste la El, cerandu-I
indrumarea sigura si Cuvantul cert (Culegere de exercitii, p. 471).
Ce spune? Realul nu poate fi amenintat. Irealul nu exista. In asta
consta pacea lui Dumnezeu. Asa incepe Cursul de miracole. Cursul
face o distinctie fundamentala intre real si ireal; intre
cunoastere si perceptie. Cunoasterea e adevar, sub o singura lege -
legea iubirii, sau Dumnezeu. Adevarul e inalterabil, vesnic si
neambiguu. Poate fi nerecunoscut, dar nu poate fi schimbat. Se
aplica la tot ce a creat Dumnezeu si numai ce a creat El este real.
E dincolo de invatare, pentru ca e dincolo de timp si evolutie. Nu
are opus; nici inceput si nici sfarsit. Ci pur si simplu este.
Lumea perceptiei, pe de alta parte, e lumea timpului, a schimbarii,
a inceputurilor si sfarsiturilor. E bazata pe interpretare, nu pe
fapt. E lumea nasterii si a mortii, fondata pe credinta in carenta,
pierdere, separare si moarte. E invatata si nu data, selectiva in
perceptiile ei, instabila in functionarea ei si inexacta in
interpretarile ei. Din cunoastere si, respectiv, perceptie apar
doua sisteme de gandire distincte, opuse in toate privintele. In
domeniul cunoasterii, niciun gand nu exista separat de Dumnezeu,
pentru ca Dumnezeu si Creatia Sa impartasesc o singura Vointa.
Lumea perceptiei e facuta insa din credinta in vointe opuse si
separate, intr-un conflict perpetuu una cu alta si cu Dumnezeu. Ce
vede si aude perceptia pare real pentru ca permite numai
constientizarea lucrurilor ce corespund dorintelor celui ce
percepe. Se ajunge astfel la o lume a iluziilor, o lume care are
nevoie de continua aparare tocmai pentru ca nu este reala. Odata ce
ai fost prins in lumea perceptiei, esti prins intr-un vis. Nu poti
scapa din el fara ajutor, pentru ca tot ce iti arata simturile sta
marturie pentru realitatea acestui vis. Dumnezeu a oferit
Raspunsul, singura Cale de iesire, adevaratul Ajutor. E functia
Vocii Sale, a Spiritului Sau Sfant, sa mijloceasca intre doua lumi.
Si o poate face pentru ca, in timp ce pe de-o parte cunoaste
adevarul, pe de alta ne recunoaste iluziile, dar nu crede in ele. E
telul Spiritului Sfant sa ne ajute sa scapam din lumea viselor
invatandu-ne cum sa ne inversam gandirea si sa ne dezvatam
greselile. Iertarea e marele instrument la indemana Spiritului
Sfant pentru a ne invata cum sa realizam aceasta inversare a
gandirii. Cu toate acestea, Cursul are modul lui de a defini
iertarea, dupa cum si lumea o defineste in felul ei. Lumea pe care
o vedem nu face decat sa reflecte propriul nostru cadru de
referinta interior - ideile, dorintele si sentimentele dominante
din mintile noastre. „Proiectia face perceptia” (Text, p. 401). Ne
uitam mai intai inauntru, hotaram ce fel de lume vrem sa vedem si
apoi proiectam lumea respectiva in afara, facand din ea adevarul
asa cum il vedem. O facem adevarata prin felul in care interpretam
ce anume vedem. Daca folosim perceptia pentru a ne justifica
propriile greseli - mania, impulsurile de a ataca, lipsa de iubire,
sub orice forma ar aparea - vom vedea o lume a raului, a
distrugerii, a malitiei, a invidiei si disperarii. Toate acestea
trebuie sa invatam sa le iertam, nu pentru ca suntem „buni” si
„milostivi”, ci pentru ca ceea ce vedem nu e adevarat. Noi am
distorsionat lumea cu sucitele noastre mecanisme de aparare si, de
aceea, vedem ce nu este. Pe masura ce invatam sa ne recunoastem
erorile perceptuale, invatam totodata sa le trecem cu vederea sau
sa le „iertam”. In acelasi timp, ne iertam pe noi insine, privind
dincolo de sucitele noastre concepte de sine, spre Sinele pe Care
L-a creat Dumnezeu sa fie in noi; Pacatul e definit ca „lipsa de
iubire” (Text, p. 10). De vreme ce iubirea e tot ce exista,
pacatul, in ochii Spiritului Sfant, e o eroare ce trebuie corectata
si nu un rau ce trebuie pedepsit. Sentimentul nostru de inadecvare,
de slabiciune si incompletudine provine din puternica investitie in
„principiul carentei” ce guverneaza intreaga lume a iluziilor. Din
acest punct de vedere, cautam in altii ce simtim ca lipseste in noi
insine. „Iubim” pe cineva pentru a capata ceva noi insine. Iata ce
trece drept iubire in lumea viselor. Nu poate sa existe o eroare
mai mare decat asta, caci iubirea e incapabila sa ceara ceva. Numai
mintile se pot uni cu adevarat, iar ce a unit Dumnezeu, niciun om
nu poate sa desparta (Text, p. 321). Cu toate acestea, adevarata
unire e posibila numai la nivelul Mintii lui Cristos si nu s-a
pierdut de fapt niciodata. „Micul eu” cauta sa se mareasca prin
aprobare exterioara, bunuri exterioare si „iubire” exterioara.
Sinele creat de Dumnezeu nu are nevoie de nimic. E de-a pururi
complet, ocrotit, iubit si iubitor, cautand sa impartaseasca, nu sa
capete; sa extinda, nu sa proiecteze. Nu are nevoi si vrea sa se
uneasca cu altii, din constientizarea reciproca a propriei lor
abundente. Relatiile speciale ale lumii sunt distructive, egoiste
si pueril de egocentrice. Date insa Spiritului Sfant, relatiile
acestea pot deveni cele mai sfinte lucruri de pe pamant -
miracolele care arata calea de intoarcere la Cer. Lumea isi
foloseste relatiile speciale ca arma definitiva de excludere; ca
demonstratie a separarii. Spiritul Sfant le transforma in
desavarsite lectii de iertare si desteptare din vis. Fiecare
relatie e un prilej de a lasa perceptiile sa fie vindecate si
greselile corectate. Fiecare in parte e o noua sansa de a te ierta
pe tine insuti iertandu-l pe celalalt. Si fiecare in parte devine o
noua invitatie facuta Spiritului Sfant si reamintirii lui Dumnezeu.
Perceptia e o functie a trupului si reprezinta, de aceea, o
limitare a constientei. Perceptia vede prin ochii trupului si aude
prin urechile trupului. Ea evoca raspunsurile limitate pe care le
da trupul. In mare masura, trupul pare de sine statator si de sine
motivat, dar raspunde de fapt numai la ce intentioneaza mintea.
Daca mintea vrea sa il foloseasca pentru atac, sub orice forma, el
devine prada bolii, a imbatranirii si a pieirii. Daca, in schimb,
mintea accepta rostul pe care il da acestuia Spiritul Sfant, el
devine un mod util de a comunica cu altii, invulnerabil cat e
nevoie de el, urmand a fi lasat deoparte cu blandete cand i s-a
incheiat folosul. De la sine, e neutru, cum e totul in lumea
perceptiei. Daca e folosit pentru telurile eului sau ale Spiritului
Sfant depinde intru totul de ce vrea mintea. Opusul vederii prin
ochii trupului e viziunea lui Cristos, care reflecta putere, nu
slabiciune; unitate, nu separare; iubire, nu frica. Opusul auzului
prin urechile trupului este comunicarea prin Vocea pentru Dumnezeu
- Spiritul Sfant - care isi are locul in fiecare dintre noi. Vocea
Lui pare indepartata si greu de auzit din cauza ca eul, care
vorbeste pentru sinele marunt si separat, pare sa vorbeasca mult
mai tare. De fapt, e tocmai invers. Spiritul Sfant vorbeste cu o
claritate indubitabila si cu o atractie irezistibila. Cine nu alege
sa se identifice cu trupul nu poate sa ramana surd la mesajele Lui
de eliberare si speranta, si nici sa nu accepte bucuros viziunea
lui Cristos in schimbul jalnicei lui imagini de sine. Viziunea lui
Cristos e darul Spiritului Sfant, alternativa lui Dumnezeu la
iluzia separarii si la credinta in realitatea pacatului, a
vinovatiei si a mortii. E singura corectie la toate greselile de
perceptie; reconcilierea tuturor opusilor aparenti pe care se
bazeaza lumea aceasta. Lumina ei binevoitoare arata lucrurile toate
dintr-un alt punct de vedere, reflectand sistemul de gandire ivit
din cunoastere si facand reintoarcerea la Dumnezeu nu numai
posibila, ci si inevitabila. Ce se considera odinioara o nedreptate
facuta cuiva de altcineva devine acum un strigat de ajutor si o
chemare la unire. Pacatul, boala si atacul sunt vazute ca perceptii
eronate ce asteapta sa fie remediate prin blandete si iubire.
Mecanismele de aparare sunt abandonate pentru ca, acolo unde nu
exista atac, nu e nevoie de ele. Nevoile fratilor nostri devin
propriile noastre nevoi, caci calatoresc si ei cu noi in timp ce ne
indreptam spre Dumnezeu. Fara noi, si-ar rataci calea. Fara ei, nu
am putea nici noi sa o gasim pe a noastra. Iertarea e necunoscuta
in Cer, unde nevoia de iertare ar fi de neconceput. Si totusi, in
aceasta lume iertarea este o corectie necesara la toate greselile
pe care le-am facut. A oferi iertare e singurul mod de a o avea,
caci reflecta legea Cerului ca a da si a primi este acelasi lucru.
Cerul e starea fireasca a tuturor Fiilor lui Dumnezeu asa cum i-a
creat El. Asta e realitatea lor in vecii vecilor. Si nu s-a
schimbat doar pentru ca a fost uitata. Iertarea e mijlocul prin
care ne vom aminti. Prin iertare, gandirea lumii este inversata.
Lumea iertata devine poarta Cerului, caci prin indurarea ei putem
in sfarsit sa ne iertam pe noi insine. Nemaitinand pe nimeni
prizonier al vinovatiei, devenim noi insisi liberi. Adeverind
Cristosul in toti fratii nostri, Ii recunoastem prezenta in noi
insine. Dand uitarii toate perceptiile noastre eronate si
nepastrand nimic din trecut care sa ne mai retina, putem sa ni-L
amintim pe Dumnezeu. Dincolo de asta, invatatura nu poate trece.
Cand suntem gata, Dumnezeu Insusi va face ultimul pas al
reintoarcerii noastre la El. CUPRINS 1 Introducere 1 Capitolul 1
SEMNIFICAŢIA MIRACOLELOR I. Principiile miracolelor 3 II.
Revelaţie, timp şi miracole. 6 III. Ispăşire şi miracole. 8 IV.
Ieşirea din întuneric 10 V. Întregime şi spirit 11 VI. Iluzia
nevoilor., 12 VII. Distorsiunile impulsurilor miraculoase. 14
Capitolul 2 SEPARAREA ŞI ISPĂŞIREA I. Originile separării. 16 II.
Ispăşirea ca mecanism de apărare 17 III. Altarul lui Dumnezeu 19
IV. Vindecarea ca eliberare de toată frica 21 V. Funcţia
făcătorului de miracole 23 A. Principiile speciale ale făcătorilor
de miracole. 25 VI. Frică şi conflict. 26 VII. Cauză şi efect. 29
VIII. Semnificaţia Judecăţii de apoi. 31 Capitolul 3 PERCEPŢIA
INOCENTĂ I. Ispăşire fără sacrificiu. 33 II. Miracolele ca
percepţie adevărată 35 III. Percepţie versus cunoaştere. 36 IV.
Greşeala şi eul 38 V. Dincolo de percepţie. 40 VI. Judecata şi
complexul autorităţii 42 VII. Crearea versus imaginea de sine 45
Capitolul 4 ILUZIILE EULUI Introducere. 47 I. Predare corectă şi
învăţare corectă. 47 II. Eul şi falsa autonomie 51 III. Iubire fără
conflict. 54 IV. Nu trebuie să fie aşa. 56 V. Iluzia eu-trup. 59
III VI. Recompensele lui Dumnezeu. 60 VII. Creaţie şi comunicare 62
Capitolul 5 VINDECARE ŞI ÎNTREGIME Introducere. 65 I. Invitaţia
făcută Spiritului Sfânt. 65 II. Vocea pentru Dumnezeu. 68 III.
Călăuza spre mântuire. 70 IV. Predare şi vindecare. 73 V. Cum
foloseşte eul vinovăţia 75 VI. Timp şi veşnicie. 78 VII. Decizia de
a-L alege pe Dumnezeu 80 Capitolul 6 LECŢIILE IUBIRII Introducere.
82 I. Mesajul răstignirii. 82 II. Alternativa la proiecţie. 86 III.
Renunţarea la atac. 89 IV. Singurul Răspuns 90 V. Lecţiile
Spiritului Sfânt. 93 A. Să ai, dă totul tuturor. 94 B. Să ai pace,
predă pace ca să o înveţi 96 C. Veghează numai pentru Dumnezeu şi
Împărăţia Sa 98 Capitolul 7 DARURILE ÎMPĂRĂŢIEI I. Ultimul pas 101
II. Legea Împărăţiei 102 III. Realitatea Împărăţiei. 104 IV.
Vindecarea ca recunoaştere a adevărului 106 V. Vindecarea şi
caracterul neschimbător al minţii 108 VI. De la vigilenţă la pace.
111 VII. Totalitatea Împărăţiei 114 VIII. Credinţa de necrezut 116
IX. Extinderea Împărăţiei. 118 X. Confuzia dintre durere şi bucurie
120 XI. Starea de graţie 122 Capitolul 8 CĂLĂTORIA ÎNAPOI I.
Direcţia programei 124 II. Diferenţa dintre întemniţare şi
libertate 125 III. Sfânta întâlnire 127 IV. Darul libertăţii. 129
V. Voia neîmpărţită a Fiimii. 131 IV VI. Comoara lui Dumnezeu. 133
VII. Trupul ca mijloc de comunicare 135 VIII. Trupul ca mijloc sau
ca scop 139 IX. Vindecarea ca percepţie corectată. 141 Capitolul 9
ACCEPTAREA ISPĂŞIRII I. Acceptarea realităţii 144 II. Răspunsul la
rugăciune 147 III. Corectarea greşelii. 149 IV. Planul de iertare
al Spiritului Sfânt 151 V. Vindecătorul nevindecat 153 VI.
Acceptarea fratelui tău. 156 VII. Cele două evaluări 157 VIII.
Grandoare versus grandiozitate. 159 Capitolul 10 IDOLII BOLII
Introducere. 163 I. Acasă în Dumnezeu 163 II. Decizia de a uita 164
III. Dumnezeul bolii 165 IV. Sfârşitul bolii 168 V. Negarea lui
Dumnezeu 170 Capitolul 11 DUMNEZEU SAU EUL Introducere 174 I.
Darurile Paternităţii 175 II. Invitaţia la vindecare 177 III. Din
întuneric la lumină 179 IV. Moştenirea Fiului lui Dumnezeu 181 V.
„Dinamica“ eului 182 VI. Trezirea la izbăvire 186 VII. Condiţia
realităţii 189 VIII. Problema şi răspunsul 190 Capitolul 12
PROGRAMA SPIRITULUI SFÂNT I. Judecata Spiritului Sfânt 194 II.
Modul de a-ţi aduce aminte de Dumnezeu. 196 III. Investiţia în
realitate. 199 IV. A căuta şi a găsi. 201 V. Programa sănătoasă 203
VI. Viziunea lui Cristos 205 VII. Privirea lăuntrică. 207 VIII.
Atracţia iubirii pentru iubire. 210 V Capitolul 13 LUMEA LIPSITĂ DE
VINOVĂŢIE Introducere. 213 I. Nevinovăţie şi invulnerabilitate. 214
II. Fiul nevinovat al lui Dumnezeu. 216 III. Frica de izbăvire 218
IV. Funcţia timpului 221 V. Cele două sentimente. 223 VI. Găsirea
prezentului 226 VII. Atingerea lumii reale 229 VIII. De la
percepţie la cunoaştere. 232 IX. Norul vinovăţiei 234 X. Eliberarea
de vinovăţie. 236 XI. Pacea Cerului. 240 Capitolul 14 A PREDA
PENTRU ADEVĂR Introducere. 243 I. Condiţiile învăţării 243 II.
Studentul fericit. 244 III. Decizia în favoarea nevinovăţiei. 246
IV. Funcţia pe care o ai în cadrul Ispăşirii. 251 V. Cercul
Ispăşirii. 253 VI. Lumina comunicării. 256 VII. Împărtăşirea
percepţiei cu Spiritul Sfânt. 258 VIII. Sfântul loc de întâlnire.
260 IX. Reflecţia sfinţeniei 261 X. Egalitatea miracolelor 262 XI.
Testul adevărului 266 Capitolul 15 CLIPA SFÂNTĂ I. Cele două moduri
de folosire a timpului 271 II. Sfârşitul îndoielii. 274 III. Micime
versus magnitudine 276 IV. Exersarea clipei sfinte. 278 V. Clipa
sfântă şi relaţiile speciale. 280 VI. Clipa sfântă şi legile lui
Dumnezeu. 283 VII. Sacrificiul de care nu este nevoie 285 VIII.
Singura relaţie reală 288 IX. Clipa sfântă şi atracţia lui Dumnezeu
289 X. Timpul renaşterii. 291 XI. Crăciunul ca încetare a
sacrificiului. 294 Capitolul 16 IERTAREA ILUZIILOR I. Adevărata
empatie 297 VI II. Puterea sfinţeniei. 299 III. Recompensa predării
301 IV. Iluzia şi realitatea iubirii 303 V. Alegerea complinirii.
306 VI. Puntea ce duce la lumea reală. 310 VII. Încetarea iluziilor
313 Capitolul 17 IERTAREA ŞI RELAŢIA SFÂNTĂ I. Aducerea fanteziei
la adevăr. 316 II. Lumea iertată. 317 III. Umbre ale trecutului.
319 IV. Cele două tablouri. 322 V. Relaţia vindecată. 326 VI.
Stabilirea obiectivului. 329 VII. Se cere credinţă 331 VIII.
Condiţiile păcii 333 Capitolul 18 TRECEREA VISULUI I. Realitatea
substitut. 335 II. Baza visului.. 338 III. Lumină în vis. 340 IV.
Mica disponibilitate 342 V. Visul fericit. 344 VI. Dincolo de trup.
346 VII. Nu trebuie să fac nimic 349 VIII. Micuţa grădină 351 IX.
Cele două lumi 354 Capitolul 19 DOBÂNDIREA PĂCII I. Vindecare şi
credinţă 358 II. Păcat versus greşeală. 361 III. Irealitatea
păcatului 363 IV. Obstacolele în calea păcii. 365 A. Primul
obstacol: Dorinţa de a scăpa de ea. 366 a) Atracţia vinovăţiei 369
B. Al doilea obstacol: Credinţa că trupul este valoros pentru ce
oferă 371 a) Atracţia durerii. 372 C. Al treilea obstacol: Atracţia
morţii. 374 a) Trupul nestricăcios. 375 D. Al patrulea obstacol:
Frica de Dumnezeu 377 a) Ridicarea vălului 379 VII Capitolul 20
VIZIUNEA SFINŢENIEI I. Săptămâna Sfântă 383 II. Darul de crini. 384
III. Păcatul ca ajustare. 386 IV. Intrarea în arcă. 389 V.
Vestitorii veşniciei. 391 VI. Templul Spiritului Sfânt. 393 VII.
Consecvenţa dintre mijloace şi scop. 396 VIII. Viziunea
nepăcătoşeniei. 398 Capitolul 21 RAŢIUNE ŞI PERCEPŢIE Introducere
401 I. Cântecul uitat. 401 II. Răspunderea pentru vedere 403 III.
Credinţă, convingere şi viziune 406 IV. Frica de a te uita înăuntru
409 V. Funcţia raţiunii 411 VI. Raţiune versus nebunie. 413 VII.
Ultima întrebare fără răspuns. 416 VIII. Transformarea interioară.
419 Capitolul 22 MÂNTUIREA ŞI RELAŢIA SFÂNTĂ Introducere. 421 I.
Mesajul relaţiei sfinte 422 II. Nepăcătoşenia fratelui tău. 424
III. Raţiunea şi formele greşelii. 427 IV. Bifurcarea drumului. 430
V. Slăbiciune şi defensivitate 431 VI. Lumina relaţiei sfinte 433
Capitolul 23 RĂZBOIUL CU TINE ÎNSUŢI Introducere. 437 I.
Convingerile ireconciliabile. 438 II. Legile haosului 441 III.
Mântuire fără compromis 446 IV. Deasupra câmpului de luptă. 447
Capitolul 24 OBIECTIVUL SPECIALITĂŢII Introducere. 450 I.
Specialitatea ca substitut al iubirii 450 II. Trădarea de care dă
dovadă specialitatea 452 III. Iertarea specialităţii. 456 IV.
Specialitate versus nepăcătoşenie. 458 VIII V. Cristosul din tine.
459 VI. Mântuirea de toată frica. 461 VII. Punctul de întâlnire 464
Capitolul 25 DREPTATEA LUI DUMNEZEU Introducere. 468 I. Legătura cu
adevărul 468 II. Mântuitorul de întunecime 470 III. Percepţie şi
alegere 473 IV. Lumina pe care o aduci 475 V. Starea de
nepăcătoşenie. 476 VI. Funcţia specială. 478 VII. Piatra mântuirii.
480 VIII. Dreptatea restituită iubirii. 483 IX. Dreptatea Cerului.
487 Capitolul 26 TRANZIŢIA I. „Sacrificiul“ unităţii 490 II. Multe
forme, o singură corecţie 492 III. Zona de frontieră. 494 IV. Unde
nu mai e păcatul. 495 V. Micul impediment 497 VI. Prietenul
desemnat. 500 VII. Legile vindecării 501 VIII. Imediateţea
mântuirii. 505 IX. Căci au sosit. 507 X. Isprăvirea nedreptăţii.
509 Capitolul 27 VINDECAREA VISULUI I. Tabloul răstignirii 511 II.
Frica de vindecare. 514 III. Dincolo de toate simbolurile. 518 IV.
Răspunsul liniştit 520 V. Exemplul vindecării 521 VI. Martorii
păcatului. 524 VII. Visătorul visului 526 VIII. „Eroul“ visului 529
Capitolul 28 DESFACEREA FRICII I. Memoria prezentă. 533 II.
Inversarea efectului şi cauzei 536 III. Acordul de a te uni. 539
IV. Unirea cea mare 541 IX V. Alternativa la visele de frică 543
VI. Legămintele secrete 545 VII. Arca siguranţei 546 Capitolul 29
TREZIREA I. Umplerea golului 549 II. Sosirea Oaspetelui. 551 III.
Martorii lui Dumnezeu 553 IV. Rolurile din vise 554 V. Locaşul
imuabil. 556 VI. Iertarea şi sfârşitul timpului 558 VII. Nu căuta
în afara ta. 559 VIII. Anticristul 561 IX. Visul de iertare 563
Capitolul 30 NOUL ÎNCEPUT Introducere. 566 I. Reguli pentru luarea
deciziilor. 566 II. Libertatea voinţei 569 III. Dincolo de toţi
idolii. 571 IV. Adevărul din spatele iluziilor. 573 V. Singurul
scop. 575 VI. Justificarea iertării. 578 VII. Noua interpretare 580
VIII. Realitatea neschimbătoare. 582 Capitolul 31 VIZIUNEA FINALĂ
I. Simplitatea mântuirii 584 II. A merge cu Cristos 587 III.
Autoacuzaţii. 589 IV. Adevărata alternativă. 591 V. Conceptul de
sine versus Sinele 593 VI. Recunoaşterea spiritului 597 VII.
Viziunea mântuitorului 599 VIII. Mai alege o dată 603 X CUPRINS 2
Introducere. 1 PARTEA I Lecţia 1. Tot ce văd… nu înseamnă nimic. 3
2. Eu am dat tuturor lucrurilor pe care le văd… tot înţelesul pe
care îl au pentru mine 4 3. Nu înţeleg nimic din ce văd 5 4. Aceste
gânduri nu înseamnă nimic 6 5. Nu mă supăr niciodată din ce cauză
cred eu 8 6. Mă supăr pentru că văd ceva ce nu există. 10 7. Văd
numai trecutul. 11 8. Mintea mea e preocupată de gânduri trecute.
12 9. Nu văd nimic cum e acum. 14 10. Gândurile mele nu înseamnă
nimic. 15 11. Gândurile mele fără înţeles îmi arată o lume fără
înţeles. 17 12. Mă supăr pentru că văd o lume fără înţeles 18 13. O
lume fără înţeles stârneşte frică 20 14. Dumnezeu nu a creat o lume
fără înţeles 22 15. Gândurile mele sunt imagini plăsmuite de mine.
24 16. Nu am gânduri neutre 25 17. Nu văd lucruri neutre. 27 18. Nu
resimt de unul singur efectele felului meu de a vedea. 28 19. Nu
resimt de unul singur efectele gândurilor mele. 29 20. Sunt hotărât
să văd. 30 21. Sunt hotărât să văd lucrurile altfel. 31 22. Ce văd
e o formă de răzbunare. 32 23. Pot scăpa din lumea pe care o văd
renunţând la gândurile de atac 33 24. Nu percep ce e în interesul
meu. 35 25. Nu ştiu la ce serveşte niciun lucru 37 26. Gândurile
mele de atac îmi atacă invulnerabilitatea. 39 27. Mai presus de
toate, vreau să văd 41 28. Mai presus de toate, vreau să văd
lucrurile altfel 42 29. Dumnezeu este în tot ce văd. 44 30.
Dumnezeu este în tot ce văd pentru că Dumnezeu este în mintea mea.
46 31. Nu sunt victima lumii pe care o văd 47 III CULEGERE DE
EXERCIŢII PENTRU STUDENŢI 32. Eu am inventat lumea pe care o văd 48
33. Există un alt mod de-a privi lumea 49 34. Aş putea să văd pace
în schimb 50 35. Mintea mea face parte din Mintea lui Dumnezeu.
Sunt foarte sfânt 51 36. Sfinţenia mea învăluie tot ce văd 53 37.
Sfinţenia mea binecuvântează lumea. 54 38. Nu există ceva ce
sfinţenia mea să nu p
- PSS fara TVA: 212.43
- PE cu TVA: 257.50
- PSS cu TVA: 235.80
- PI fara TVA: 236.04
- PE fara TVA: 231.98
- Greutate in g: 1515
- Autor: Fundatia pentru Pace Launtrica
- Editura: Centrum
- Anul aparitiei: 2008
- Numar pagini carte: 1216
- Dimensiune: 135 x 245
- Tip coperta: Brosata
Galerie foto
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Valea Lupului
-
- Prin Curier rapid - 18 Lei in max. 2 zile lucratoare
In Romania:
-
- Prin Curier rapid - 18 Lei in max. 2 zile lucratoare
PLATA
- - Ramburs
- - Online
Politica de retur
- - Produsul se poate returna in maxim 3 zile lucratoare
- - Metoda de retur: Ramburs contravaloare produs
- - Costul transportului va fi suportat de catre cumparator
- - Alte detalii: Retur acceptat in conditiile Garantiei de Livrare