Ion - Liviu Rebreanu
-
Produs:Nou, Garanție de la vânzatorul inițial, Cu factură
-
Numar articol:214329280
-
Disponibilitate:Indisponibil
-
Preț:25,00 Lei
-
Anuntul a expirat la:04.05.2022, 22:17
-
Ai o nelamurire?
-
Vandut de:
-
Vinde si tu:Pune in vanzare un produs ca acesta
-
Optiuni:
Descriere
Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare
Specificatii
Opera lui Rebreanu a patruns de mult si definitiv in constiinta
publicului si a fost defrisata si descifrata la toate nivelurile de
semnificatie: de la analiza didactica, din cartea de lectura, pana
la interpretarea scientista si chiar analiza structuralista. Toti
criticii interbelici s-au pronuntat asupra romanelor Ion, Rascoala
sau Padurea spanzuratilor, iar timpul nostru a adus si monografiile
(Al. Piru, Lucian Raicu, Al. Sandulescu, Aurel Sasu, Stancu
Ilin).
Structura romanului se exprima precis: exista doua voci sau
„glasuri”, cum decide titulatura capitolelor, exprimari subterane
ale instinctului ori ale constiintei colective: unul al erosului
(libidoul refulat) si altul al posesiunii pamanturilor (glas al
puterii si dominatiei). Subconstientul nu raspunde decat comenzii
sexuale.
Existenta in comun ii impune insa lui Ion ca un imperativ social averea, proprietatea pamanturilor. S-a observat, pamantul nu e un scop ci un mijloc, dar un mijloc de a se integra comunitatii, celorlalti care nu admit alta situatie sociala decat posesiunea. Ion ramane un „intrus”, mereu in afara obstii. Numai pamantul i-ar putea acorda aceasta calitate. Atunci trebuie sa-l obtina, dar nu-l poate acapara decat sacrificand instinctul erotic incarnat de altcineva decat de fata care „reprezinta” pamanturile (adica inconstientul colectiv). Ion are o psihologie scindata, in permanent conflict si, de aceea, nu „exista”, socialmente vorbind, ca om constientizat, fiind „manipulat” de sub si supra – EGO-ul individualizant.
Ion, ca fiinta psihologica, este dislocat intre doua obsesii
succesive, intre doua voci compensatoare, una a supraconstientului
colectiv, alta a subconstientului individual, expresii subterane
ale instinctului. Coexistenta sociala ii predicteaza necesitatea
posesiunii pamantului. Vointa de putere, adica de a avea tarina sa,
nu reprezinta decat ambitia de a se reincadra mediului, de a fi ca
toti ceilalti, adica de a se subordona normelor sociale ale
supra-egoului.
Ion traieste insa intr-o lume care pune mai presus de bogatie
sentimentul mandriei, cultul onoarei.
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Drobeta-Turnu Severin
-
- Predare personala in max. 2 zile lucratoare
PLATA
- - La predare
- - Ramburs
Politica de retur
- - Produsul nu se poate returna.