FETITA DESCULTA - Nicolae J. Alexandrescu ( 1884 - ?) Ulei panza, cca 1920
- La predare
- Ramburs


Descriere
Raporteaza produsVânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
-
TemaPortrete
-
StilRealism
-
TehnicaUlei
Specificatii
STARE BUNA
RAMA ORIGINALA.
TEHNICA PICTURA- ULEI PANZA
FORMAT TOTAL: 41 * 33,5 CM
FORMAT PANZA :26,5 * 19,5 CM
AN- CCA 1920
LUCRARE SEMNATA IN PASTA, DREAPTA JOS.
UN PICTOR AL INFRATIRII
ITALO-ROMANE NICOLA J. ALEXANDRESCU De Leontin Iliescu
Temperament viu si puternic, suflet daruit in intregime artei,
pictorul Nicolae J. Alexandrescu este unul din intelectualii de
rasa ai Moldovei, cultivat in spiritul metropolei iesene, unde
darurile mintii sunt intr-adevar pretuite. Inca din plina-i
tinerete, dupa ce si-a terminat studiile la Conservatorul de muzica
si arta dramatica din Iasi, al carui laureat este, Nicolae J.
Alexandrescu, s-a simtit atras spre artele plastice, asa ca a
studiat si pictura la Academia de Belle-Arte din Iasi,
consacrandu-se cu totul acestei arte si desavarsindu-si studiile in
Italia, la Milano, unde a legat prietenie stransa cu marele Paulo
Sala, de la care a invatat multe adevaruri eterne,dar mai ales
principiul, ce i-a fost calauzitor in viata-i de artist, ca
peisajul, natura vie si orice motiv estetic isi afla chiar in
firea, in sufletul artistului, elementele ritmului sau pictural.
Cunoscutul critic de arta italian, d. deputat Guido Marangoni,
scria despre Nicolae Alexandrescu, in prefata catalogului
expozitiei acestui pictor, din 1930, la galeria beletristica
“Milanot” din marele oras de arta al Italiei: “De la 1907, adica
imediat ce si-a terminat studiile la Academia de Belle-Arte din
Iasi – pictorul Nicola J. Alexandrescu porni cu sufletul prin de
dor spre Italia, cum ar fi plecat spre patria ideala a spiritului
sau a visului sau de artist”. Criticul italian arata apoi marile
succese obtinute la noi in tara, in expozitiile din 1922, 1923,
1927 si 1928, despre care spune ca “ele aduceau in patria sa ecoul
pictural al frumusetilor italiene, pe care publicul romanesc le-a
admirat si gustat din plin, caci Alexandrescu stie sa prinda, cu
sufletul imbatat de poezie, acele aspecte fermecatoare, redand
exact culoarea locala a colinelor din Abruzzo, a malurilor marii de
pe coasta Liguriei, a lacului din Como, etc., pentru ca spre aceste
minunate oaze cu peisaje incantatoare si-a indreptat el pasii,
chiar din clipa sosirii sale in Italia, cu o mistica devotiune si
cu sufletul tremurand de nobila emotie. Si la noi isi dobandi cu
usurinta si cat se poate de repede o meritata faima, mai ales la
Milano, unde si-a stabilit definitiv atelierul si unde se bucura de
multa simpatie”. Iata pretuirile unui critic cu mare autoritate in
specialitatea sa. Intr-adevar , pictorul Alexandrescu, ca si
sculptorul I. Iordanescu, in tovarasia caruia si-a deschis
expozitia din sala “Universul”, si ca toti pictorii si sculptorii
nostril care au studiat in Italia, si au venit de acolo consacrati
in patria lor, a indreptatit pe deplin parerea criticii italiene si
prin expozitiile sale din Italia, cu motive inspirate din peisajele
si frumusetile Romaniei, pe care le-a facut cunoscute iubitorilor
de arta ai Italiei. Drept aceia sustinem noi chiar in titlul ce sta
in fruntea acestei prefete de program ca pictorul Nicolae J.
Alexandrescu este un pictor al infratirii italo-romane, un misionar
daco-latin sub cerul fermecator al Italiei surori. Dar iata ce
scria un alt mare critic de vaza al Italiei, Contesa Vanna Picini,
in revista “La Casa Ideale”, la 19 Martie 1931, sub titlul “L’Arte
illustrate”: “Sa redai toata poezia intima a unui peisaj in tonuri
vii, cu o variatie frumoasa de culori, pastrand masura exacta a
efectelor picturale, fara sa neglijezi deloc vibratiile de culoare,
aproape muzicale, pe care le emana acel peisaj, in clipa cand ni se
arata ochilor, e o virtute ce apartine putinilor artisti care,
chiar in cele din urma framantari prin care trece arta, au stiut
sa-si pastreze nestirbita personalitatea, si care, desi erau in
cautarea unor forme noi, avand la baza adevarul si natura, n-au
incercat sa altereze sau sa pangareasca aceste izvoare
nepieritoare. Pictorul Alexandrescu apartine acestei categorii de
artisti-pictori si poeti in acelasi timp. Sensibilitatea-i atat de
fina, forma desavarsita si expresiva, ramane totusi accesibila
publicului, caci pictorul, printr-o observatie echilibrata si
senina a culorii, a stiut sa inlature tot ce putea fi artificial”.
Criticul Vanna Picini trece apoi la analiza operei picturale a lui
Alexandrescu: “O prima expozitie la “Vinciana” ne-a facut sa il
cunoastem ca un fin si delicat interpret al peisajului, pictor care
stie sa redea lumina si aerul; constructor solid si armonios al
figurilor omenesti, liric plin de pasiune care stie sa transpuna in
forma grafica orice suras cromatic al florilor. Rand pe rand s-a
afirmat in expozitiile italiene si apoi in alta importanta
expozitie personala la “Galleria Milano”, nedezmintindu-se nici o
clipa pana la ultima-i expozitie de la “Galleria dell’Arte” unde e
o risipa de flori, flori si iar flori”. Daca aceasta este parerea
criticii italiene asupra operei picturale a maestrului Nicolae J.
Alexandrescu, ce ne mai ramane noua de adaugat decat faptul ca,in
nevroza aiuristica de astazi a plasticei romanesti – copie fidela a
exhibitionismului grotesc din alte tari, unde se alearga nebuneste
dupa forme asa zise noua, dar care, in realitate, sunt paradoxe de
arta negativa, cu totul straine de vibratiile sufletului omenesc –
in acest pustiu de pseudotalente, pictorul Alexandrescu merge drept
inainte, pe linia traditiei in arta, urmarind talmacirea sincera a
emotiei estetice ce i-a facut sa-i vibreze sufletul in fata unui
peisaj luminos, a unui nud fermecator sau a unei minunate risipe de
flori ce, prin mireasma si culorile lor zambitoare , stiu sa le
graiasca atat de frumos sufletelor care le iubesc si le inteleg.
Cei care vor cerceta creatiunile de arta ale maestrului Nicolae J.
Alexandrescu se vor convinge ca au in fata lor un mare
artist.
ATENTIE : IN FUNCTIE DE NUMARUL KILOGRAMELOR, COSTUL TRANSPORTULUI LA COLET, POATE CRESTE.
COLETELE SUNT TRIMISE CU POSTA SAU CURIERUL, O SINGURA DATA PE SAPTAMANA, MARTI SAU MIERCURI.
PREDARILE PERSONALE, SE FAC LA PIATA UNIVERSITATII.NU INSISTATI PENTRU ALTA ZONA.
VERIFICATI DACA ATI LASAT DATELE COMPLECTE, FOLOSIND DOAR UN NR DE TELEFON.
SE ACCEPTA RETUR, DOAR DACA CARTEA SAU PRODUSUL ESTE DEFECT.
DACA NU SUNTETI DE ACORD CU CELE DE MAI SUS, NU LICITATI !
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Bucuresti
-
- Predare personala - PIATA UNIVERSITATII in max. 5 zile lucratoare
-
- Prin Curier rapid - 15 Lei in max. 6 zile lucratoare
In Romania:
-
- Prin Curier rapid - 20 Lei in max. 6 zile lucratoare
PLATA
- - La predare
- - Ramburs
Politica de retur
- - Produsul se poate returna in maxim 14 zile lucratoare
- - Metoda de retur: Ramburs contravaloare produs
- - Costul transportului va fi suportat de catre cumparator
- - Alte detalii: Retur acceptat in conditiile Garantiei de Livrare
Spune-ti parerea acordand o nota produsului