Avem peste 6.000.000 de produse de la magazine si vanzatori profesionisti in Okazii.ro Marketplace
Cos cumparaturi
Favorite

Sisteme de operare moderne. Andrew S Tanenbaum

Descriere

Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.

Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare

Specificatii

 Sisteme de operare moderne. Editia a doua.

Autor: Andrew S. Tanenbaum

Editura Byblos 2004

884 pagini

 

CUPRINS

CUPRINS vii

PREFATA xxvii

1 INTRODUCERE 1

1.1 Ce este un sistem de operare? 3

1.1.1 Sistemul de operare ca extensie functionala a masinii 3

1.1.2 Sistemul de operare ca administrator de resurse 4

1.2 Istoria sistemelor de operare 5

1.2.1 Prima generatie (1945 � 1955). Tuburi cu vid si placi de conexiuni 6

1.2.2 A doua generatie (1955 � 1965). Tranzistoare si sisteme cu procesare pe. loturi de lucrari (batchprocessing) 7

1.2.3 Generatia a treia (1965 � 1980). Circuite integrate si multiprogramare 9

1.2.4 Generatia a patra (1980 � p�na �n prezent). Calculatoare personale 13

1.2.5 Ontogeneza reia filogeneza 15

1.3 Gradina zoologica a sistemelor de operare 17

1.3.1 Sisteme de operare pentru masinile mari de calcul 17

1.3.2 Sisteme de operare pentru servere 18

1.3.3 Sisteme de operare multiprocesor 18

1.3.4 Sisteme de operare pentru calculatoare personale 18

1.3.5 Sisteme de operare �n timp real 18

1.3.6 Sisteme de operare pentru dispozitive �ncorporate 19

1.3.7 Sisteme de operare pentru cartele inteligente 19

1.4 Notiuni despre structura hard a calculatorului 19

1.4.1 Procesoare 20

1.4.2 Memorie 22

1.4.3 Dispozitive de I/E 27

1.4.4 Magistrale 30

1.5 Concepte ale sistemului de operare 33

1.5.1 Procese 33

1.5.2 Interblocarile 35

1.5.3 Administrarea memoriei 35

1.5.4 Intrare/Iesire 36

1.5.5 Fisiere 36

1.5.6 Securitatea 39

1.5.7 Interpretorul de comenzi (shell) 40

1.5.8 "Reciclarea" conceptelor 41

1.6 APELURI DE SISTEM 42

1.6.1 Apeluri de sistem pentru administrarea proceselor 46

1.6.2 Apeluri de sistem pentru administrarea fisierelor 48

1.6.3 Apeluri de sistem pentru administrarea cataloagelor 48

1.6.4 Apeluri de sistem diverse 50

1.6.5 Interfata de programare Windows Win32 51

1.7 STRUCTURA SISTEMELOR DE OPERARE 53

1.7.1 Sisteme monolitice 53

1.7.2 Sisteme structurate pe nivele 54

1.7.3 Masini virtuale 55

1.7.4 Exokernel-uri 57

1.7.5 Modelul client-server 58

1.8 CERCETARI �N DOMENIUL SISTEMELOR DE OPERARE 59

1.9 RESTUL CARTII �N REZUMAT 61

1.10 UNITATI DE MASURA 62

1.11 REZUMAT 63

PROBLEME 63

2 PProcese si fire de executie 67

2.1 PROCESE 67

2.1.1 Modelul de proces 68

2.1.2 Crearea proceselor 69

2.1.3 Terminarea proceselor 71

2.1.4 Ierarhii de procese 72

2.1.5 Starile unui proces 72

2.1.6 Implementarea proceselor 74

2.2 Fire de executie 76

2.2.1 Modelul firelor de executie 76

2.2.2 Utilizarea firelor de executie 79

2.2.3 Implementarea firelor de executie �n spatiul utilizator 84

2.2.4 Implementarea firelor de executie �n nucleu 87

2.2.5 Implementari hibride 88

2.2.6 Activarea planficatorului 88

2.2.7 Fire de executie de tip pop-up 90

2.2.8 Transformarea codului cu un singur fir �n cod cu fire de executie multiple 91

2.3 COMUNICAREA INTERPROCESE 93

2.3.1 Conditii de cursa 94

2.3.2 Regiuni critice 95

2.3.3 Excluderea mutuala folosind asteptarea ocupata 96

2.3.4 Sleep si Wakeup 101

2.3.5 Semafor 103

2.3.6 Mutex 105

2.3.7 Monitoare 107

2.3.8 Transferul de mesaje 112

2.3.9 Bariere 115

2.4 PROBLEME CLASICE ALE COMUNICARII INTERPROCESE 116

2.4.1 Problema Filozofilor 116

2.4.2 Problema Cititorilor si Scriitorilor 119

2.4.3 Problema Frizerului Somnoros 120

2.5 Planificarea 122

2.5.1 Introducere �n problema planficarii 122

2.5.2 Planificarea �n sistemele de prelucrare pe loturi 128

2.5.3 Planificarea �n sistemele interactive 131

2.5.4 Planificarea �n sisteme de timp real 137

2.5.5 Politici versus mecanisme 138

2.5.6 Planificarea firelor de executie 138

2.6 CERCETARI ASUPRA PROCESELOR SI FIRELOR DE EXECUTIE 140

2.7 REZUMAT 141

PROBLEME 141

3 INTERBLOCARI (DEADLOCKS) 149

3.1 RESURSE 150

3.1.1 Resurse preemptibile si non-preemptibile 150

3.1.2 Obtinerea accesului la resurse 151

3.2 INTRODUCERE �N INTERBLOCARI 153

3.2.1 Conditii pentru interblocare 153

3.2.2 Modelarea interblocarilor 154

3.3 ALGORITMUL STRUTULUI 156

3.4 DETECTAREA INTERBLOCARII SI RESTAURAREA 157

3.4.1 Detectarea interblocarii pentru o singura resursa din fiecare tip 158

3.4.2 Detectarea interblocarii pentru mai multe resurse din fiecare tip 160

3.4.3 Restaurarea �n urma interblocarii 162

3.5 EVITAREA INTERBLOCARII 163

3.5.1 Traiectoriile resurselor 164

3.5.2 Stari sigure si nesigure 165

3.5.3 Algoritmul bancherului pentru o singura resursa 166

3.5.4 Algoritmul bancherului pentru resurse multiple 167

3.6 PREVENIREA INTERBLOCARII 169

3.6.1 Combaterea conditiei de excludere mutuala 169

3.6.2 Combaterea conditiei de detinere si asteptare 169

3.6.3 Combaterea conditiei de lipsa a preemptiei 170

3.6.4 Combaterea conditiei de asteptare circulara 170

3.7 ALTE PROBLEME 171

3.7.1 Blocarea �n doua faze (Two-phase Locking) 171

3.7.2 Interblocari care nu implica resurse 172

3.7.3 �nfometare 172

3.8 CERCETARI ASUPRA INTERBLOCARILOR 173

3.9 REZUMAT 173

PROBLEME 174

4 Gestiunea memoriei 179

4.1 Gestiunea elementara a memoriei 180

4.1.1 Monoprogramare fara interschimbare (swapping) sau paginare 180

4.1.2 Multiprogramare cu partitii fixe 181

4.1.3 Modelarea multiprogramarii 182

4.1.4 Analiza performantelor unui sistem cu multiprogramare 184

4.1.5 Relocarea si protejarea 185

4.2 interschimbarea 186

4.2.1 Gestiunea memoriei utiliz�nd harti de biti 188

4.2.2 Gestiunea memoriei utiliz�nd liste �nlantuite 189

4.3 Memoria virtuala 191

4.3.1 Paginarea 191

4.3.2 Tabelele de pagini 195

4.3.3 Memorii tampon pentru translatare 199

4.3.4 Tabele inversate de pagini 201

4.4 Algoritmi de �nlocuire a paginilor 202

4.4.1 Algoritmul optim de �nlocuire a paginilor 203

4.4.2 Algoritmul �nlocuirii paginilor care nu au fost accesate recent 203

4.4.3 Algoritmul de �nlocuire a paginilor primul intrat - primul iesit. 204

4.4.4 Algoritmul celei de a doua sanse 205

4.4.5 �nlocuirea paginilor dupa ceas 206

4.4.6 Algoritmul de �nlocuire a paginilor cele mai demult folosite 206

4.4.7 Simularea LRU �n program 207

4.4.8 Algoritmul �nlocuirii paginilor din setul de de lucru 209

4.4.9 Algoritmul ceasului si setul de lucru de �nlocuire a paginilor 212

4.4.10 Rezumatul algoritmilor de �nlocuire a paginilor 214

4.5 MODELAREA ALGORITMILOR DE �NLOCUIRE A PAGINILOR 215

4.5.1 Anomalia lui Belady 215

4.5.2 Algoritmi pe stiva 215

4.5.3 Sirul distantelor 218

4.5.4 Predictia ratei de defecte de pagina 219

4.6 ASPECTE DE PROIECTARE A SISTEMELOR DE PAGINARE 220

4.6.1 Politici de alocare locala versus politici de alocare globala 220

4.6.2 Controlul �ncarcarii memoriei 223

4.6.3 Dimensiunea paginii 223

4.6.4 Spatii de adrese separate pentru Instructiuni si Date 225

4.6.5 Pagini partajate 225

4.6.6 Politica de curatare 227

4.6.7 Interfata memoriei virtuale 227

4.7 ASPECTE DE IMPLEMENTARE 228

4.7.1 Implicarea sistemului de operare �n paginare 228

4.7.2 Tratarea defectelor de pagina 229

4.7.3 Salvarea instructiunilor 230

4.7.4 Blocarea paginilor �n memorie 231

4.7.5 Zona de stocare 232

4.7.6 Separarea �ntre politici si mecanisme 233

4.8 SEGMETAREA 234

4.8.1 Implementarea segmentarii 238

4.8.2 Segmentare cu Paginare: MULTICS 239

4.8.3 Segmentarea cu paginare: Intel Pentium 242

4.9 CERCETARI ASUPRA GESTIONARII MEMORIEI 247

4.10 REZUMAT 247

PROBLEME 248

5 INTRARI/IESIRI 255

5.1 PRINCIPIILE HARDULUI DE I/E 255

5.1.1 Echipamente de I/E 256

5.1.2 Controloare de echipamente 257

5.1.3 I/E cu corespondenta �n memorie (Memory-Mapped I/O) 258

5.1.4 Acces direct la memorie (DMA) 262

5.1.5 Din nou despre �ntreruperi 264

5.2 PRINCIPIILE SOFTULUI DE I/E 267

5.2.1 Scopurile softului de I/E 268

5.2.2 I/E programate 269

5.2.3 I/E conduse prin �ntreruperi 270

5.2.4 I/E folosind DMA 271

5.3 NIVELURILE SOFTULUI DE I/E 272

5.3.1 Rutinele de tratare a �ntreruperilor (Interrupt handlers) 272

5.3.2 Drivere de echipament 273

5.3.3 Soft de I/E independent de echipament 276

5.3.4 Soft de I/E din spatiul utilizator 281

5.4 DISCURI 283

5.4.1 Hardul discului 283

5.4.2 Formatarea Discurilor 297

5.4.3 Bratul discului si algoritmi de planificare 300

5.4.4 Tratarea erorilor 303

5.4.5 Stocare stabila 305

5.5 CEASURI 308

5.5.1 Hardul ceasului 308

5.5.2 Softul ceasurilor 309

5.5.3 Cronometre soft 312

5.6 TERMINALE ORIENTATE PE CARACTER 313

5.6.1 Terminalul RS-232 (hard) 314

5.6.2 Sofware-ul de intrare 316

5.6.3 Softul de iesire 320

5.7 INTERFETE GRAFICE UTILIZATOR 321

5.7.1 Tastatura, Mouse si Dispozitive de afisare pentru calculatoare personale 321

5.7.2 Partea soft de intrare 325

5.7.3 Partea soft de iesire pentru Windows 326

5.8 TERMINALE DE RETEA 333

5.8.1 Sistemul X Window 334

5.8.2 Terminalul de retea SLIM 337

5.9 GESTIONAREA ENERGIEI 340

5.9.1 Probleme hard 341

5.9.2 Probleme ale sistemului de operare 342

5.9.3 Operarea degradata 347

5.10 CERCETARI �N DOMENIUL INTRARE/ IESIRE 348

5.11 rezumat 349

PROBLEME 350

6 SISTEME DE FISIERE 357

6.1 FISIERE 358

6.1.1 Numirea fisierelor 358

6.1.2 Structura fisierelor 360

6.1.3 Tipuri de fisiere 361

6.1.4 Accesarea fisierelor 363

6.1.5 Atributele fisierelor 363

6.1.6 Operatiile fisierelor 364

6.1.7 Un exemplu de program care foloseste apeluri de sistem 366

6.1.8 Fisiere direct �n memorie 368

6.2 CATALOAGE 370

6.2.1 Sisteme cu un singur nivel de cataloage 370

6.2.2 Sisteme de cataloage cu doua nivele 370

6.2.3 Sisteme de cataloage ierarhice 371

6.2.4 Numele cailor 372

6.2.5 Operatiile cataloagelor 374

6.3 Implementarea sistemului de fisiere 375

6.3.1 Planul sistemului de fisiere 375

6.3.2 Implementarea fisierelor 376

6.3.3 Implementarea cataloagelor 381

6.3.4 Fisiere partajate 384

6.3.5 Gestiunea spatiului pe disc 386

6.3.6 Fiabilitatea sistemului de fisiere 391

6.3.7 Performanta sistemului de fisiere 399

6.3.8 Sisteme de fisiere cu structura de jurnal 402

6.4 EXEMPLE DE SISTEME DE FISIERE 404

6.4.1 Sisteme de fisiere pentru CD-ROM 404

6.4.2 Sistemul de fisiere CP/M 409

6.4.3 Sistemul de fisiere MS-DOS 412

6.4.4 Sistemul de fisiere Windows 98 415

6.4.5 Sistemul de fisiere UNIX V7 418

6.5 CERCETARI ASUPRA SISTEMELOR DE FISIERE 420

6.6 REZUMAT 421

PROBLEME 422

7 Sisteme de operare multimedia 427

7.1 Introducere �n multimedia 428

7.2 Fisiere multimedia 431

7.2.1 Codificarea audio 433

7.2.2 Codificarea video 434

7.3 Compresia video 437

7.3.1 Standardul JPEG 437

7.3.2 Standardul MPEG 440

7.4 Planificarea proceselor multimedia 442

7.4.1 Planificarea proceselor omogene 442

7.4.2 Notiuni generale de planificare pentru timp real 443

7.4.3 Planificare cu rata monotona 444

7.4.4 Planificare cu prioritate pentru primul termen limita 445

7.5 Paradigme ale sistemelor de fisiere multimedia 447

7.5.1 Functii de control VCR 448

7.5.2 Video la cerere �nt�rziat 450

7.5.3 Video la cerere �nt�rziat cu functii VCR 451

7.6. Amplasarea fisierelor 453

7.6.1 Amplasarea unui fisier pe un singur disc 453

7.6.2 Doua strategii alternative de organizare a fisierelor 454

7.6.3 Amplasarea fisierelor pentru video aproape la cerere . (near video-on-demand) 457

7.6.4 Amplasarea mai multor fisiere pe un singur disc 459

7.6.5 Amplasarea fisierelor pe mai multe discuri 461

7.7 Folosirea memoriei intermediare (caching) 463

7.7.1 Folosirea memoriei intermediare pe blocuri 463

7.7.2 Folosirea memoriei intermediare pentru fisiere 464

7.8 Planificarea operatiilor pe disc pentru multimedia 465

7.8.1 Planificarea statica a discului 465

7.8.2 Planificarea dinamica a operatiilor pe disc 467

7.9 Cercetarile asupra multimedia 468

7.10 Rezumat 469

Probleme 469

8 Sistemele multiprocesor 473

8.1 Sistemele multiprocesor 475

8.1.1 Hardul sistemelor multiprocesor 476

8.1.2 Tipuri de sisteme de operare multiprocesor 482

8.1.3 Sincronizarea sistemelor multiprocesor 486

8.1.4 Planificarea sistemelor multiprocesor 490

8.2 Sisteme multicalculator 495

8.2.1 Hardul Multicalculatoarelor 495

8.2.2 Soft de Comunicare de Nivel Scazut 499

8.2.3 Soft pentru Comunicare la Nivel Utilizator 502

8.2.4 Apel de Procedura la Distanta (Remote Procedure Call) 505

8.2.5 Memorie Distribuita Partajata 507

8.2.6 Planificarea �n Multicalculatoare 511

8.2.7 Distribuirea �ncarcarii 512

8.3 Sisteme Distribuite 515

8.3.1 Componentele Hard ale retelei 518

8.3.2 Servicii de retea si protocoale 520

8.3.3 Middleware bazat pe documente 524

8.3.4 Middleware bazat pe fisiere 525

8.3.5 Middleware bazat pe obiecte partajate 531

8.3.6 Middleware bazat pe coordonare 537

8.4 Cercetari �n sisteme cu mai multe procesoare 542

8.5 Rezumat 543

PROBLEME 543

9 SECURITATE 549

9.1 MEDIUL SECURITATII 550

9.1.1 Amenintari 550

9.1.2 Intrusi 551

9.1.3 Pierderea accidentala a datelor 552

9.2 BAZELE CRIPTOGRAFIEI 552

9.2.1 Criptografia cu chei secrete 553

9.2.2 Criptografia cu chei publice 554

9.2.3 Functii greu inversabile 555

9.2.4 Semnaturile digitale 555

9.3 AUTENTIFICAREA UTILIZATORILOR 556

9.3.1 Autentificarea folosind parole 557

9.3.2 Autentificarea folosind un obiect fizic 565

9.3.3 Autentificarea folosind date biometrice 567

9.3.4 Contramasuri 569

9.4 ATACURI DIN INTERIORUL SISTEMULUI 570

9.4.1 Cai troieni 570

9.4.2 Falsificarea dialogului de conectare (Login spoofing) 572

9.4.3 Bombe logice 573

9.4.4 Capcane (Trap Doors) 573

9.4.5 Depasirea zonei de memorie tampon (Buffer Overflow) 574

9.4.6 Atacuri generice de securitate 576

9.4.7 Defecte de securitate renumite 577

9.4.8 Principii de proiectare �n domeniul securitatii 579

9.5 Atacuri din afara sistemului 580

9.5.1 Scenarii de Pagube cauzate de Virusi 581

9.5.2 Cum Functioneaza Virusii 582

9.5.3 Cum se Rasp�ndesc Virusii 588

9.5.4 Antivirusi si Tehnici Anti-Antivirus 590

9.5.5 Viermele Internetului 596

9.5.6 Cod Mobil 598

9.5.7 Securitatea �n Java 602

9.6 MECANISME DE PROTECTIE 605

9.6.1 Domenii de Protectie 605

9.6.2 Liste de Control al Accesului 607

9.6.3 Capabilitati 609

9.7 SISTEME DE �NCREDERE 612

9.7.1 Baza de calcul de �ncredere 613

9.7.2 Modele Formale ale Sistemelor Securizate 614

9.7.3 Securitate multinivel 615

9.7.4 Securitatea Cartii Portocalii 617

9.7.5 Canale ascunse 619

9.8 CERCETAREA �N SECURITATE 623

9.9 REZUMAT 623

PROBLEME 624

10 StudiuL de caz 1: Unix si Linux 629

10.1 ISTORIA UNIX-ULUI 630

10.1.1 UNICS 630

10.1.2 PDP-11 UNIX 631

10.1.3 UNIX-ul portabil 632

10.1.4 Berkeley UNIX 633

10.1.5 UNIX-ul standard 633

10.1.6 MINIX 634

10.1.7 Linux 635

10.2 VEDERE DE ANSAMBLU ASUPRA UNIX‑ULUI 637

10.2.1 Scopurile UNIX-ului 638

10.2.2 Interfete cu UNIX-ul 639

10.2.3 Interpretorul de comenzi UNIX 640

10.2.4 Programele utilitare UNIX 642

10.2.5 Structura nucleului 644

10.3 PROCESELE �N UNIX 646

10.3.1 Concepte fundamentale 646

10.3.2 Apelurile de sistem de gestiune a proceselor �n UNIX 649

10.3.3 Implementarea proceselor �n UNIX 653

10.3.4 Secventa de pornire a UNIX-ului 662

10.4 Gestiunea memoriei �n UNIX 664

10.4.1 Concepte fundamentale 664

10.4.2 Apelurile de sistem UNIX pentru gestiunea memoriei 667

10.4.3 Implementarea gestiunii memoriei �n UNIX 668

10.5 Intrari/iesiri �n UNIX 676

10.5.1 Concepte fundamentale 676

10.5.2 Apeluri de sistem I/E �nUNIX 679

10.5.3 Implementarea I/E �n UNIX 679

10.5.4 Fluxuri 682

10.6 Sistemul de fisiere UNIX 684

10.6.1 Concepte fundamentale 684

10.6.2 Apeluri pentru sistemul de fisiere �n UNIX 688

10.6.3 Implementarea sistemului de fisiere UNIX 691

10.6.4 NFS: The Network File System (Rom.: Sistemul de fisiere de retea) 698

10.7 Securitatea in Unix 703

10.7.1 Concepte fundamentale 703

10.7.2 Apeluri de sistem relative la securitate �n UNIX 705

10.7.3 Implementarea securitatii �n UNIX 706

10.8 Rezumat 706

PROBLEME 707

11 studiul de caz 2 : Windows 2000 713

11.1 Istoria Windows 2000 713

11.1.1 MS-DOS 713

11.1.2 Windows 95/98/Me 714

11.1..3 Windows NT 715

11.1.4 Windows 2000 717

11.2 Programarea Windows 2000 721

11.2.1 Interfata de programare a aplicatiilor Win32 721

11.2.2 Registrul 723

11.3 Structura sistemului 726

11.3.1 Structura sistemului de operare 727

11.3.2 Implementarea obiectelor 735

11.3.3 Subsistemele de mediu 740

11.4 Procese si fire de executie �n Windows 2000 743

11.4.1 Concepte fundamentale 743

11.4.2. Apelurile API pentru gestionarea joburilor, proceselor, . firelor de executie si a fibrelor 746

11.4.3 Implementarea proceselor si a firelor de executie 749

11.4.4 Emularea MS-DOS 755

11.4.5 Pornirea Windows 2000 756

11.5 GESTIUNEA memoriei 757

11.5.1 Concepte fundamentale 758

11.5.2 Apeluri de sistem pentru gestiunea memoriei 762

11.5.3 Implementarea gestiunii memoriei 763

11.6 OPERATII DE INTRARE/IESIRE �N WINDOWS 2000 769

11.6.1 Concepte fundamentale 769

11.6.2 Apeluri API de intrare/iesire 770

11.6.3 Implementarea mecasnismelor de I/E 772

11.6.4 Drivere de dispozitiv 772

11.7 Sistemul de fisiere Windows 2000 775

11.7.1 Concepte fundamentale 775

11.7.2 Functiile API-ului sistemelor de fisiere �n Windows 2000 776

11.7.3 Implementarea sistemului de fisiere Windows 2000 778

11.8 Securitatea �n Windows 2000 788

11.8.1 Concepte fundamentale 789

11.8.2 Functiile API-ului de securitate 790

11.8.3 Implementarea securitatii 791

11.9 folosirea memoriei intermediare �n Windows 2000 792

11.10 Rezumat 794

PROBLEME 795

12 PROIECTAREA SISTEMULUI DE OPERARE 799

12.1 NATURA PROBLEMEI PROIECTARII 800

12.1.1 Scopuri 800

12.1.2 De ce este grea proiectarea unui sistem de operare? 801

12.2 PROIECTAREA INTERFETEI 803

12.2.1 Principii calauzitoare 803

12.2.2 Paradigme 804

12.2.3 Interfata apelurilor de sistem 808

12.3 IMPLEMENTAREA 810

12.3.1 Structura Sistemului 810

12.3.2 Mecanism versus Politica 813

12.3.3 Ortogonalitatea 814

12.3.4 Stabilirea Numelor 815

12.3.5 Momentul Legarii 816

12.3.6 Structuri Statice versus Structuri Dinamice 817

12.3.7 Implementari De Sus-�n-Jos versus De Jos-�n-Sus 818

12.3.8 Tehnici Utile 819

12.4 PERFORMANTA 823

12.4.1 De Ce Sunt �ncete Sistemele de Operare? 824

12.4.2 Ce Ar Trebui Optimizat? 824

12.4.3 Compromisuri spatiu-timp 825

12.4.4 Folosirea memoriei intermediare 827

12.4.5 Indicii 829

12.4.6 Exploat�nd localizarea 829

12.4.7 Optimizarea Cazurilor Obisnuite 829

12.5 MANAGEMENTUL PROIECTULUI 830

12.5.1 Miticul Om Luna 830

12.5.2 Structura Echipei 831

12.5.3 Rolul Experientei 833

12.5.4 Fara Gloante de Argint 834

12.6 TENDINTE �N PROIECTAREA SISTEMELOR DE OPERARE 834

12.6.1 Sisteme de Operare cu Spatiu de adreseMare 834

12.6.2 Conectarea �n Retea 835

12.6.3 Sisteme Paralele si Distribuite 835

12.6.4 Multimedia 836

12.6.5 Calculatoarele pe Baterii 836

12.6.6 Sisteme �ncorporate 837

12.7 REZUMAT 837

PROBLEME 838

13 Lecturi recomandate si bibliografie 841

13.1 Sugestii pentru lecturi suplimentare 841

13.1.1 Introducere si generalitati 842

13.1.2 Procese si fire de executie 842

13.1.3 Blocaje 843

13.1.4 Gestiunea memoriei 843

13.1.5 Intrare/Iesire 844

13.1.6 Sisteme de fisiere 845

13.1.7 Sisteme de operare multimedia 845

13.1.8 Sisteme multi procesor 846

13.1.9 Securitatea 847

13.1.10 UNIX si Linux 849

13.1.11 Windows 2000 850

13.1.12 Principiile de proiectare 850

13.2 Bibliografie �n ordine alfabetica 851

INDEX 877

DESPRE AUTOR 884

Modalitati de livrare si plata

LIVRARE

In Bucuresti

  • - Predare personala in max. 5 zile lucratoare

PLATA

  • - La predare
  • - Ramburs

Politica de retur

  • - Produsul nu se poate returna.
Fii primul care scrie un review

Spune-ti parerea acordand o nota produsului