Tarotul Rider Waite - Arthur Edward Waite si Pamela Colman Smith
- Ramburs
- Online



Descriere
Raporteaza produsVânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
SKU: ADTarotulRiderWaite
-
Vezi toate ofertele pentru
Specificatii
Tarotul Rider Waite® Un set magic fascinant, complex si totusi
simplu, cu multe implicatii esoterice si spirituale in arcanele
sale destinate atat incepatorilor cat si cunoscatorilor. Un set de
tarot celebru si deosebit, initiatic si profund. Intra acum in
fascinanta lume a tarotului si afla care este viitorul tau si cum
il poti influenta! Bazat pe editia originala (singura autorizata) a
faimosului pachet cu 78 de carti de Tarot Rider-Waite® Ilustratii
originale de Pamela Colman Smith® sub supervizarea lui Arthur
Edward Waite Instructiuni preluate din cartea Cheia Tarotului, de
Arthur Edward Waite Introducere De Stuart R. Kaplan Dr. Arthur
Edward Waite (1857-1942) a fost un adept autentic al ocultismului,
ale carui lucrari, intre care Kabbalah Sacra si Cheia Tarotului, au
fost publicate in Anglia in anul 1910. Cheia pachetului de carti de
Tarot folosita de Waite a fost simbolismul. Acesta spune in Cheia
Tarotului: „Adevaratul Tarot este simbolismul; el nu vorbeste alta
limba si nu ofera alte indicii”. Ce sunt cartile de Tarot despre
care scrie atat de inspirat Waite? In ce consta mesajul fiecareia
dintre ele si cum au aparut simbolurile fascinante ilustrate pe
ele? Originea precisa a cartilor de Tarot in antichitate ramane
incerta. In cartea Le monde primitif, publicata in anul 1781, Court
de Gebelin emite ipoteza ca Tarotul deriva dintr-o veche lucrare
egipteana: Cartea lui Thoth. Thoth a fost Mercur al egiptenilor. Se
considera ca a fost unul din primii regi si inventatorul sistemul
hieroglific. Gebelin sustine ca Tarotul s-a raspandit in Europa sub
influenta egiptenilor si tiganilor. Aparitia cartilor de Tarot in
Europa precede cu peste cinci secole cartea lui White. Un calugar
german, Johannes, descrie un joc numit Ludas Cartarum, jucat in
anul 1377. Cronicarul din secolul XV Covelluzzo descrie
introducerea in Viterbo a acestor carti de joc in anul 1379. In
1369, cartile de joc nu sunt mentionate in decretul regelui Charles
VI al Frantei impotriva jocurilor de noroc. Cu toate acestea, 28 de
ani mai tarziu, primarul Parisului a interzis prin ordonanta din 22
ianuarie 1397 jucarea tenisului, jocurilor cu mingea, popicelor si
folosirea cartilor de joc de catre muncitori, cu exceptia zilelor
de sarbatoare. In general, este acceptat faptul ca jocurile cu
carti au aparut in Europa in a doua jumatate a secolului al
XIV-lea. Primul pachet complet cu 78 de carti a aparut cel mai
probabil in Italia, sau poate vreun geniu inovativ a combinat cele
56 de carti comune ale Micii Arcane cu cele 22 de carti ezoterice
si emblematice ale Marii Arcane, formand astfel pachetul cu 78 de
carti. In secolul XV, cartile de Tarot erau desenate sau pictate
manual pentru casele princiare din nordul Italiei si din Franta.
Mai tarziu, pachetele cu carti de joc au inceput sa se raspandeasca
din ce in ce mai mult, fiind reproduse prin tehnici de gravare
industriala. In secolul XVI a devenit foarte popular un pachet cu
carti de Tarot numit Tarotul marseillez. In arhivele Bibliotecii
Nationale din Paris exista la ora actuala 17 carti din Arcana Mare
despre care se crede (cel mai probabil eronat) ca au fost pictate
manual in jurul anului 1392 de Jacquemin Gringonneur pentru regele
Charles VI al Frantei. Este de presupus ca adevarata origine a
acestor carti este venetiana. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu un
pachet de Tarocchi din secolul XV. Biblioteca Pierpont Morgan din
New York detine 35 de carti dintr-un Tarot cu 78 de carti datand
din 1484, atribuite fie lui Bonifacio Bembo, fie lui Antonio
Cicognara. Pachetul pare sa ii fi apartinut cardinalului Ascanio
Maria Sforza (1445-1505) sau mamei sale, Bianca Visconti Sforza,
nefiind destinat jocului. Dupa toate aparentele, el pare sa fie o
simpla reprezentare pictoriala a acelei epoci. Alte jocuri de carti
europene timpurii asociate cu Tarotul includ: Tarocchi din
Mantegna, care contine 50 de carti in cinci serii de cate zece.
Tarocchi din Venetia sau pachetul lombard, care contine 78 de
carti, inclusiv cele 22 de carti din Arcana Mare, alaturi de cele
56 din Arcana Mica. Tarocchino din Bologna, care contine 62 de
carti, despre care se crede ca au fost create de Francois Fibbia,
print de Pisa. Pe langa cele 22 de carti din Arcana Mare, acesta nu
contine decat 40 de carti cu suite numerice. Minchiate din
Florenta, similar pachetului obisnuit de Tarot cu cele 78 de carti
ale sale, la care se adauga insa alte 21 de carti care contin
semnele Zodiacului, cele patru elemente si cele trei virtuti
cardinale. Afisarile cartilor de Tarot pentru ghicirea norocului
tin cont nu doar de semnificatia divinatorie individuala a unei
carti, ci si de proximitatea dintre acestea si chiar de pozitia ei
verticala (normala sau inversata). Cartile inversate aveau o
semnificatie mai slaba, intarziata sau chiar inversata. Scurtul
titlu descriptiv al celor 22 de carti din Arcana Mare serveste
drept catalizator pentru semnificatia mai profunda pe care doreste
sa o exprime cel care isi da in carti. Pachetul de Tarot contin 78
de carti impartite in doua grupe principale: 22 de carti din Arcana
Mare 56 de carti din Arcana Mica Cele 22 de carti din Arcana Mare
sunt considerate emblematice si contin 21 de carti numerotate de la
XXI la I (adica de la 21 la 1), plus una nenumerotata numita
Nebunul (Le Mat sau Le Fou in franceza). Ele sunt considerate
tromfi (atouts – atuuri in franceza, atutti sau trionfi in
italiana), care inseamna „mai presus de celelalte”. Cele 56 de
carti din Arcana Mica contin patru suite, inclusiv cartile
obisnuite de curte regala: Regele, Regina, Valetul, plus o a patra,
numita Cavaler, plasata intre Regina si Valet. Suitele sunt de
regula spatele, batele, cupele (inimile) si monedele sau romburile
(diamantele). Se crede ca la origini ele au reprezentat cele patru
clase sociale in epoca medievala: nobilimea si persoanele care au
ajuns la un anumit rang prin serviciul militar erau simbolizate de
spade; taranii sau clasa muncitoare de bate; preotimea si
politicienii de cupe; iar negustorii si industriasii de monede.
Cartile Tarotului modern par sa isi aiba originea in cele ale
Tarotului Medieval. Pe masura ce jocurile de carti au devenit din
ce in ce mai populare, s-a renuntat la cartile din Arcana Mare (cu
exceptia Nebunului, care s-a transformat in Joker), iar Cavalerul
si Valetul au fost combinate, ramanand doar Valetul. Asa s-a ajuns
la pachetul de carti standard cu 52 de carti de joc plus Jokerul.
In ultimele doua secole au aparut mai multe carti importante care
descriu aspecte diferite ale Tarotului. Printre autorii lor s-au
numarat Gebelin (1781), Etteilla (1783), Levi (1854), Vaillant
(1857), Mathers (1888), Papus (1889), Falconnier (1896), Wirth,
Waite (1910), Thierens, Case, Crowley (1944), Gray (1960), Knight
(1965), Moakley (1966), Doane (1967) si Kaplan (1970) . La
initiativa si sub supervizarea lui Waite, domnisoara Pamela Colman
Smith (o fata americana membra a Ordinului Golden Down) a desenat
un pachet unic cu 78 de carti de Tarot, numit „Pachetul de Carti
Rider”. Domnisoara Smith a crescut in Jamaica, iar in timpul
primilor ani ai adolescentei a calatorit cu compania de teatru a
lui Terry si Henry Irving. La 21 de ani, ea s-a stabilit in Anglia,
lucrand ca designer teatral si ilustrator. Interesul ei fata de
teatru a condus la colaborarea sa cu William Butler Yeats, alaturi
de care a lucrat la diferite scenografii. Mai tarziu, ea a
colaborat cu fratele acestuia, Jack Yeats, la ilustrarea si
publicarea unei reviste minore intitulata The Broad Sheet, inainte
de a-si publica propria revista, The Green Sheaf, in care a
prezentat diferite balade, imagini, basme si poeme. Trasatura cea
mai uimitoare a Pachetului de Carti Rider consta in faptul ca toate
cartile, inclusiv cele 40 de carti numerice (cele patru suite de la
As la Decar), sunt prezentate sub forma unor ilustratii
emblematice, foarte adecvate pentru divinatie. Din acest punct de
vedere, pachetul difera de formele rigide ale spadelor, batelor,
cupelor si monedelor ilustrate anterior pe cartile de Tarot. Waite
considera de asemenea ca dat fiind ca nu avea un numar si
reprezenta cifra zero, Nebunul nu trebuia situat intre cartile 20
si 21, avand o pozitie mult mai naturala inaintea Magicianului,
prin atribuirea primei litere a alfabetului ebraic, Aleph. Waite a
transpus numerele a doua carti din Arcana Mare: Puterea –
prezentata in alte carti de Tarot cu numarul XI (indeosebi in
pachetul de carti de joc al lui Muller 1JJ si in Tarotul marseillez
al lui Grimaud) – a devenit VIII, schimband astfel locul cu
Justitia, care a devenit XI (din VIII). La ora actuala exista un
interes fenomenal fata de cartile divinatorii ale Tarotului.
Investigatorii seriosi folosesc etalarea cartilor pentru a incerca
sa plaseze trecutul intr-un context mai semnificativ, pentru a
intelege astfel mai bine prezentul si pentru a revela alternativele
care se vor manifesta in viitor. Cei mai putin familiarizati cu
cartile de Tarot prefera sa le foloseasca la fel ca pe un joc,
complacandu-se in etalari si lecturi la diferite petreceri sau in
mici grupuri private. Cat despre colectionari, acestia considera
cartile de Tarot colorate si interesante. Cartile de Tarot sunt
folosite de adolescenti, de studenti, de constructori, de oamenii
de afaceri, de diferiti profesionisti, de colectionari – practic,
de oameni din toate domeniile vietii. Ziarele, revistele si
emisiunile de radio si de televiziune fac comentarii frecvente
referitoare la aceasta moda. Adolescentii savureaza petrecerile in
care isi dau in Tarot. Adultii merg la mese festive, evenimente
caritabile si picnicuri la care isi dau in Tarot. Hollywood-ul a
inventat chiar trendul din ce in ce mai popular al petrecerilor
date de celebritati la care sunt invitati cititori faimosi in
Tarot, in beneficiul oaspetilor lor. Unul din cele mai fascinante
aspecte ale Tarotului este efectul personal al cartilor asupra
celor care le folosesc. In cartea sa, Cheia Tarotului, Waite
prezinta o dimensiune noua a semnificatiei acestora. Orice amator
al Tarotului, indiferent daca este un cercetator serios sau un om
de rand care se joaca de-a ocultismul, are doar de castigat daca
citeste cartea lui Waite, a carui perspectiva este foarte profunda.
U.S. Games Systems Inc. are placerea de a publica acum Pachetul
Universal de Carti de Tarot Waite, bazat pe reproducerea autentica
a „pachetului Rider” original. - Stuart R. Kaplan Stamford, CT
06902 Revizuit in februarie 2004 Semnificatiile divinatorii ale
cartilor din Arcana Mare MAGICIANUL – indemanare, diplomatie,
boala, durere, pierdere, dezastru, incredere in sine, vointa,
persoana care isi da in carti (daca este de sex masculin).
Inversat: medic, mag, boala psihica, dizgratie, neliniste. MAREA
PREOTEASA – secrete, mister, viitorul inca nerevelat, femeia de
care este interesat cel care isi da in carti (daca este de sex
masculin); persoana care isi da in carti (daca este de sex
feminin), tenacitate; intelepciune, stiinta. Inversata: pasiune,
ardoare morala sau fizica, orgoliu, cunoastere superficiala.
IMPARATEASA – rodnicie, initiativa, actiune, zile lungi,
clandestin, necunoscut, dificultate, indoiala, ignoranta.
Inversata: lumina, adevar, revelarea unor aspecte ascunse, bucurie
publica, indecizie (potrivit unei alte interpretari). IMPARATUL –
stabilitate, putere, ajutor, protectie, persoana importanta,
convingere, ratiune. Inversat: bunavointa, compasiune, credit, dar
si confuzie in randul dusmanilor, obstructie, imaturitate. MARELE
PREOT – alianta prin casnicie, captivitate, servitute, compasiune
si bunatate, inspiratie, persoana la care apeleaza pentru ajutor
cel care isi da in carti. Inversat: societate, buna intelegere,
concordie, bunatate excesiva, slabiciune. INDRAGOSTITII – atractie,
iubire, frumusete, depasirea incercarilor. Inversat: esec, planuri
stupide. FAETONUL – ajutor (asistenta), providenta, dar si razboi,
triumf, prezumtie, razbunare, necaz. Inversat: tulburari sociale,
cearta, disputa, conflict, infrangere. PUTEREA – putere, energie,
actiune, curaj, maretie. Inversata: abuz de putere, despotism,
slabiciune, discordie. EREMITUL – prudenta, dar si (mai ales)
tradare, disimulare, coruptie, talharie. Inversat: ascundere
(disimulare), deghizare, politica, teama, precautie fara motiv.
ROATA NOROCULUI – destin, noroc, succes, fericire. Inversata:
crestere, abundenta, superfluu. JUSTITIA – echitate, dreptate,
probitate, executiv. Inversata: legea in toate aspectele ei,
bigotism, subiectivism, severitate excesiva. SPANZURATUL –
intelepciune, incercari, circumspectie, discernamant, sacrificiu,
intuitie, divinatie, profetie. Inversat: egoism, multime, corp
politic. MOARTEA – sfarsit, mortalitate, distrugere, coruptie.
Inversata: inertie, somn, letargie, impietrire, somnambulism.
ECHILIBRUL – economie, moderatie, frugalitate, management,
acomodare. Inversat: tot ce tine de biserica, religii, secte,
preotie, dar si combinatii nefericite, disociere, interese aflate
in competitie. DIAVOLUL – devastare, violenta, forta, vehementa,
efort extraordinar, fatalitate, ceva predestinat, fara a fi
neaparat rau. Inversat: fatalitate malefica, slabiciune,
meschinarie, orbire. TURNUL – suferinta, suparare, distrugere,
saracie, adversitate, calamitate, dizgratie, amagire. Inversat:
aceleasi caracteristici, dar mai slabe; de asemenea: opresiune,
inchisoare, tiranie. STEAUA – pierdere, furt, privatiune,
abandonare; altii o interpreteaza ca speranta si viitor luminos.
Inversata: aroganta, neputinta, trufie. LUNA – dusmani ascunsi,
pericol, calomnie, intuneric, teroare, amagire, eroare. Inversata:
instabilitate, inconstanta, tacere, amagire si eroare, dar intr-un
grad mai mic. SOARELE – fericire materiala, casnicie fericita,
multumire. Inversat: aceleasi caracteristici, dar intr-o mai mica
masura. JUDECATA – schimbare de pozitie, reinnoire, rezultat.
Inversata: slabiciune, frica, simplitate, dar si deliberare,
decizie, sentinta. LUMEA – succes asigurat, ruta, calatorie,
emigratie, zbor, schimbare de loc. Inversata: inertie, fixitate,
stagnare, permanenta. 0 NEBUNUL – nebunie, manie, extravaganta,
betie, delir, frenezie, tradare. Inversat: neglijenta, absenta,
distributie, neatentie, apatie, nulitate, vanitate. Este usor sa ne
dam seama ca atat timp cat nu exista o sugestie clara asigurata de
sensul superficial, interpretarea Tromfilor din Arcana Mare prin
arta divinatorie este superficiala si arbitrara in cel mai inalt
grad (aceasta este parerea mea). Misterele luminii nu sunt totuna
cu cele ale fanteziei. Arcana Mica Vom descrie in continuare cele
patru suite ale cartilor de Tarot tinand cont de categoria careia
ii apartin si de imaginile lor, incercand sa gasim toate sensurile,
pornind de la cat mai multe surse. Batele REGELE de Bate – natura
fizica si emotionala atribuita acestei carti este intunecata,
aprinsa, binevoitoare, animata, detasata, nobila. Regele tine in
mana o bata din care iese o floare si poarta, la fel ca regii din
celelalte suite, o palarie de protectie sub coroana. Este asociat
cu simbolul leului, care apare ca blazon pe spatele tronului.
Semnificatii divinatorii: barbat brunet, prietenos, de la tara,
casatorit, onest si constiincios. Inversat: bun, dar sever; auster,
dar tolerant. REGINA de Bate – in ilustratiile din acest pachet de
carti, batele sunt intotdeauna infrunzite, simbolizand astfel viata
si animatia. Din punct de vedere emotional si in celelalte
privinte, personalitatea Reginei corespunde cu cea a Regelui, dar
este mai magnetica. Semnificatii divinatorii: femeie bruneta sau de
la tara, prietenoasa, casta, plina de iubire, onorabila. In cazul
in care cartea de langa ea ilustreaza un barbat, ea afiseaza o buna
dispozitie fata de acesta. In cazul in care cartea ilustreaza o
femeie, ea este interesata de persoana care isi da in carti.
Semnifica de asemenea iubirea de bani. Inversata: bunatate,
economic, indatoritor, amabil. Semnifica de asemenea opozitie,
invidie, amagire si infidelitate. CAVALERUL de Bate – este ilustrat
ca si cum s-ar afla intr-o calatorie, inarmat cu o bata scurta.
Desi poarta armura, nu este un razboinic. Trece pe langa niste
munti sau niste piramide. Semnificatii divinatorii: plecare,
absenta, zbor, emigrare. Tanar brunet, prietenos. Schimbare de
resedinta. Inversat: despartire, divizare, intrerupere, discordie.
VALETUL de Bate – Intr-un peisaj similar celui de dinainte, un
tanar sta in picioare, ca si cum ar face o proclamatie. Este
necunoscut, dar credincios, iar vestile aduse de el sunt ciudate.
Semnificatii divinatorii: tanar brunet, credincios, iubit (amant),
emisar, postas. Daca se afla langa o carte care ilustreaza un
barbat, depune o marturie binevoitoare in favoarea acestuia. Daca
este urmat insa de Valetul de Cupe, trebuie considerat un rival
periculos. Detine toate calitatile specifice batelor. Inversat:
intamplari minore, anunturi, vesti proaste, dar si indecizie si
instabilitatea care o insoteste de regula. ZECE de Bate – barbat
oprimat de greutatea celor zece bate pe care le poarta cu el.
Semnificatii divinatorii: carte cu multe semnificatii, nu toate
similare. Unele sunt asociate cu onoarea si cu bunele intentii.
Altele cu opresiunea, dar si cu norocul, castigul si succesul. De
asemenea, este o carte a aparentelor, deghizarii si perfidiei.
Locul de care se apropie personajul ilustrat ar putea avea de
suferit din cauza batelor sale. Succesul devine imaterial in cazul
in care cartea este urmata de Noua de Bate, iar daca cel care isi
da in carti are un proces, este posibil ca el sa sufere o pierdere.
Inversat: obstacole, dificultati, intrigi si toate analogiile lor.
NOUA de Bate –personajul din imagine se sprijina de bata sa, avand
o privire expectativa, ca si cum ar astepta un dusman. In spatele
lui se afla alti opt tarusi ridicati si ordonati, ca un fel de
gard. Semnificatii divinatorii: cartea semnifica tarie in raport cu
opozitia. Daca ar fi atacat, personajul ar riposta cu fermitate.
Alaturi de acest sens principal exista si alte semnificatii
adiacente, precum: intarziere, suspendare, amanare. Inversat:
obstacole, adversitate, calamitate. OPT de Bate – cartea
simbolizeaza miscarea prin ceea ce este imuabil – un zbor al
batelor deasupra unui camp deschis. Semnificatii divinatorii:
activitate de culise, calea acestei activitati, rapiditate (de
pilda, cea a unui curier rapid); graba mare, sperante mari, viteza
de a atinge o destinatie care promite o fericire foarte mare; ceva
care se afla in miscare, inclusiv sagetile iubirii. Inversat:
sagetile geloziei, disputa interna, mustrari de constiinta,
certuri. SAPTE de Bate – ilustratia prezinta un tanar aflat pe o
culme stancoasa, care roteste o bata. In spatele lui se afla alte
sase bate infipte in pamant. Semnificatii divinatorii: aceasta este
o carte a curajului, caci tanarul detine pozitia avantajoasa, desi
este atacat de sase dusmani. In plan intelectual, cartea semnifica
discutii, o disputa verbala, negocieri in afaceri, un razboi
comercial, barter, competitie. Este totusi o carte a succesului,
caci combatantul se afla pe o culme, iar dusmanii lui nu pot ajunge
la el. Inversat: perplexitate, stanjeneala, anxietate. SASE de Bate
– imaginea prezinta un calaret cu o cununa de lauri pe cap, insotit
de mai multi soldati care merg pe jos pe langa el, toti cu bate.
Semnificatii divinatorii: cartea a fost special conceputa pentru a
revela mai multe semnificatii. Cea mai evidenta este aceea de
triumf si victorie. Pe un alt plan, cartea simbolizeaza vestile
bune, care sunt aduse de un curier al regelui, dar si asteptarea
incununata de propria sa dorinta – coroana sperantei. Inversat:
teama, de pilda de un dusman victorios aflat la portile cetatii,
tradare, lipsa de loialitate, cum ar fi aceea care deschide portile
cetatii in fata unui dusman. CINCI de Bate – mai multi tineri isi
rotesc batele, ca intr-o competitie sportiva sau intr-o intrecere
amicala. Ei doar se joaca de-a razboiul, de unde si semnificatiile
divinatorii: imitatie, cum ar fi o lupta falsa; competitie acerba
si efortul de a-ti cauta norocul si averea. Pornind de la aceasta
interpretare, unii sustin ca este o carte a aurului, castigului si
bogatiei. Inversat: tertipuri, contradictie, litigiu, disputa.
PATRU de Bate – ilustratia prezinta o mare ghirlanda suspendata de
patru bate mari infipte in pamant. Doua personaje feminine ridica
buchete de flori. In partea laterala exista un pod peste un sant cu
apa, care conduce la un conac. Semnificatii divinatorii: de aceasta
data, sensurile sunt ilustrate perfect de imagine: viata la tara,
odihna, buna intelegere, armonie, prosperitate, pace si tot ce tine
de aceste atribute senine. Inversat: semnificatia ramane aceeasi:
crestere, fericire, frumusete, infrumusetare. TREI de Bate – un
personaj calm, vertical, cu spatele la noi, priveste de pe o culme
vasele care trec pe mare. Trei bate sunt infipte in pamant, iar
personajul se sprijina usor de una din ele. Semnificatii
divinatorii: personajul simbolizeaza puterea solid ancorata,
spiritul intreprinzator, efortul, comertul, descoperirea; vasele ii
apartin personajului, transportand marfurile sale. Inversat:
sfarsitul necazurilor, suspendarea sau finalul unei activitati,
dezamagire si efort lucrativ. DOI de Bate – un barbat inalt
priveste de pe un parapet tarmul si marea din zare. El tine in mana
dreapta un glob si in cea stanga o bata, care se sprijina de
parapet. O alta este fixata intr-un inel. In partea stanga apar un
trandafir, o cruce si un crin. Semnificatii divinatorii: intre cele
doua interpretari posibile nu este posibila nici o conexiune: pe de
o parte, bogatie, noroc, maretie; pe de alta parte, suferinta
fizica, durere, boala, tristete, umilire. Desenul ne face o
sugestie: acesta este un mosier care isi contempla mosia,
uitandu-se alternativ la un glob. El ne aminteste de boala, de
umilinta si de tristetea lui Alexandru cel Mare in mijlocul
grandorii bogatiei acestei lumi. Inversat: surpriza, minunare,
incantare, emotie, necaz, teama. ASUL de Bate – o mana care ies
dintr-un nor tine o bata sau un ciomag. Semnificatii divinatorii:
creatie, inventie, intreprindere, puterile care conduc la acestea,
principiu, inceput, sursa, nastere, familie, origine, inceputul
unei actiuni intreprinzatoare. Potrivit unei alte interpretari:
bani, noroc, mostenire. Inversat: decadere, decadenta, ruina,
pierzanie, dar si bucurie intunecata. Cupele REGELE de Cupe –
regele tine in mana stanga un sceptru scurt, iar in cea dreapta o
cupa mare. tronul sau pluteste pe mare. Intr-o parte laterala se
vede o nava, iar in cealalta un delfin care sare. Semnificatia
implicita este ca semnul Cupelor se refera la apa, care apare in
toate cartile acestui semn. Semnificatii divinatorii: barbat blond,
om de afaceri, lege sau divinitate, responsabil, dispus sa ii faca
un serviciu celui care isi da in carti. Simbolizeaza de asemenea
egalitate, arta si stiinta, inclusiv pe cei care profeseaza
stiinta, legea si arta; inteligenta creativa. Inversat: barbat
necinstit, cu doua fete, escrocherie, pretentie, injustitie, viciu,
scandal. REGINA de Cupe – o femeie frumoasa, blonda, visatoare
(care vede imagini atunci cand priveste in cupa). Semnificatii
divinatorii: femeie buna. blonda, onesta, devotata, dispusa sa ii
faca un serviciu celui care isi da in carti. Inteligenta plina de
iubire, dublata de harul clarviziunii, succes, fericire, placere,
dar si intelepciune, virtute. Inversata: interpretarile variaza;
femeie buna, dar si femeie distinsa in care nu se poate avea
incredere, femeie perversa, viciu, dezonoare, depravare. CAVALERUL
de Cupe – imaginea prezinta un calaret gratios, deloc razboinic,
linistit, care poarta un coif inaripat, ce simbolizeaza gratia
superioara a imaginatiei care caracterizeaza uneori aceasta carte.
Semnificatii divinatorii: sosire, abordare, eventual de catre un
mesager, avansuri, propunere, conduita, invitatie, stimulare.
Inversat: tertipuri, artificiu, subtilitate, escrocherie,
duplicitate, frauda. VALETUL de Cupe – imaginea prezinta un valet
blond, cu o infatisare placuta, usor efeminat, cu un aspect studios
si constiincios, care contempla un peste ce iese dintr-o cupa si se
uita la el. Semnificatii divinatorii: tanar blond, cu care cel care
isi da in carti va intra in contact si care ii va face un serviciu;
tanar studios, vesti, mesaj, perseverenta, reflectare, meditatie –
toate aceste calitati fac trimitere la afaceri. Inversat: gust,
inclinatie, atasament, seductie, deceptie, artificiu. ZECE de Cupe
– imaginea prezinta un curcubeu alcatuit din cupe, contemplat
intr-o stare de minunare si de extaz de un barbat si o femeie
aflati dedesubt, in mod evident sot si sotie. El isi tine bratul
drept in jurul ei si cel stang ridicat. Intr-o maniera similara, ea
isi tine bratul drept ridicat. Cei doi copii care danseaza langa ei
nu au remarcat miracolul, dar sunt oricum fericiti. Pe fundal apare
o scena casnica. Semnificatii divinatorii: multumire, relaxare a
inimii, perfectiunea acestei stari. Daca se incadreaza in celelalte
carti etalate, persoana care are grija de interesele celui care isi
da in carti. Cartea face de asemenea trimitere la orasul, satul sau
tara celui care isi da in carti. Inversat: relaxarea inimii false,
indignare, violenta. NOUA de Cupe – personajul bonom din imagine
are parte de un festin care il multumeste pe deplin, iar in spatele
lui exista o sumedenie de cupe cu vin. Semnificatii divinatorii:
concordie, multumire, bunastare fizica, dar si victorie, succes,
avantaj, satisfactie pentru cel care isi da in carti. Inversat:
adevar, loialitate, libertate. Interpretarile variaza insa, putand
include: greseli, imperfectiuni, etc. OPT de Cupe – barbat cu un
aspect sordid care isi goleste cupele fericirii, liberei
intreprinderi, initiativei si grijilor anterioare. Semnificatii
divinatorii: la prima vedere, imaginea vorbeste de la sine, dar
exista si interpretari opuse: bucurie, blandete, timiditate,
onoare, modestie. Inversat: mare bucurie, fericire, festin. SAPTE
de Cupe – imaginea prezinta mai multe potire ciudate ale viziunii.
Semnificatii divinatorii: favoruri ale spiritelor naturii, imagini
reflectate, imaginatie, sentimente, lucruri vazute in paharul
contemplatiei; sunt sugerate unele realizari de acest fel, dar
nimic permanent sau substantial. Inversat: dorinta, vointa,
hotarare, proiect. SASE de Cupe – doi copii intr-o gradina aurie,
cu cupele pline cu flori. Semnificatii divinatorii: carte a
amintirilor si a trecutului. Poate face trimitere la amintirile din
copilarie, la fericire, bucurie, etc., venind insa din trecut –
lucruri care nu mai exista. O alta interpretare o inverseaza pe
aceasta: relatii noi, o cunoastere noua, un mediu nou, copii care
se joaca intr-un mediu nou. Inversat: viitorul, reinnoirea, ceea ce
urmeaza sa treaca odata cu prezentul. CINCI de Cupe – personaj
infasurat intr-o mantie inchisa la culoare, care priveste lateral
catre trei cupe rasturnate, in timp ce alte doua stau vertical in
spatele lui, pastrand ceva din continut, dar nu integral.
Semnificatii divinatorii: este o carte a pierderii, dar nu totale:
trei s-au pierdut, dar au ramas doua. Poate face trimitere la o
mostenire, la o transmisie si la patrimoniu, dar care nu corespund
asteptarilor. In cazul unora poate face trimitere la casatorie,
dublata insa de amaraciune sau de frustrare. Inversat: vesti,
aliante, afinitate, rudenie, stramosi, intoarcere, proiecte false.
PATRU de Cupe – tanarul din aceasta imagine sta asezat sub un copac
si contempla trei cupe care stau pe iarba in fata lui. un brat care
iese dintr-un nor ii ofera o alta cupa. Expresia tanarului este una
de nemultumire fata de mediul in care se afla. Semnificatii
divinatorii: griji, dezgust, aversiune, neplacere imaginara, ca si
cum vinul acestei lumi i-ar fi oferit doar o stare de satietate, nu
si placere. Un vin celest ii este oferit acum, dar tanarul nu se
simte consolat. Este inclusiv o carte a placerii amestecate.
Inversat: noutate, presentiment, instructiuni noi, relatii noi.
TREI de Cupe – imaginea prezinta trei fete intr-o gradina care isi
tin cupele ridicate, ca si cum ar inchina. Semnificatii
divinatorii: incheierea unei probleme intr-o maniera perfecta,
generatoare de abundenta si de multumire, fericire, victorie,
implinire, usurare, vindecare. Inversat: expeditie, livrare,
realizare, final. DOI de Cupe – doi tineri de sex opus ciocnesc o
cupa. Deasupra este ilustrat caduceul lui Hermes, intre aripile
caruia apare un cap de leu. Semnificatii divinatorii: iubire,
pasiune, prietenie, afinitate, uniune, concordie, relatii sexuale.
Ceea ce a sfintit natura. Inversat: iubire falsa, nebunie,
neintelegere. ASUL de Cupe – in partea de jos a imaginii se afla o
apa cu nuferi. Mana care iese din nor tine in palma o cupa din care
curg patru jeturi. Un porumbel care tine in cioc o anafura marcata
cu o cruce coboara si o pune in cupa. Din cupa se revarsa picaturi
pe toate partile. Cartea face trimitere la o realitate abundenta
care transcende Arcana Mica. Semnificatii divinatorii: inima
sincera, bucurie, multumire, salas, hrana, abundenta, fertilitate,
masa sfanta, fericire. Inversat: inima falsa, mutatie,
instabilitate, revolutie. Spadele REGELE de Spade – personajul sta
pe un tron de judecata, tinand in mana o sabie scoasa din teaca.
Semnificatii divinatorii: tot ce tine de ideea de judecata si de
atributele sale: putere, comanda, autoritate, inteligenta
militanta, lege, si asa mai departe. Inversat: cruzime,
perversitate, barbarie, perfidie, intentii rele. REGINA de Spade –
tine spada vertical, in mana dreapta, sprijinindu-i manerul de
bratul tronului sau. Mana stanga este intinsa in fata, cu bratul
ridicat. Regina are o mina severa, care sugereaza familiaritatea cu
durerea. Semnificatii divinatorii: vaduvie, tristete si stanjeneala
feminina, absenta, sterilitate, doliu, privatiune, separare.
Inversata: malitie, bigotism, artificiu, pudoare prefacuta,
amagire. CAVALERUL de Spade – personajul din imagine galopeaza, ca
si cum si-ar alunga dusmanii. Semnificatii divinatorii: indemanare,
bravura, aparare, dusmanie, manie, razboi, distrugere, opozitie,
rezistenta, ruina. Inversat: imprudenta, incapacitate,
extravaganta. VALETUL de Spade – personaj mladios si activ, care
tine cu ambele maini o spada ridicata, mergand rapid. Semnificatii
divinatorii: autoritate, supraveghere, servicii secrete, vigilenta,
spionare, examinare, si toate calitatile pe care le incumba aceste
aspecte. Inversat: aspectele negative ale acestor calitati, ceea ce
este ascuns, nepregatire sau chiar boala. ZECE de Spade – personaj
prosternat, strapuns de toate cele zece spade. Semnificatii
divinatorii: imaginea este ilustrativa in sine; durere, suferinta,
lacrimi, tristete, dezolare. Inversat: avantaj, profit, succes,
favoare – dar nu permanente. De asemenea: putere si autoritate.
NOUA de Spade – personaj feminin care sta pe pat, intr-o atitudine
de dezolare, cu noua spade deasupra ei. Semnificatii divinatorii:
moarte, esec, sarcina pierduta, intarziere, amagire, dezamagire,
disperare. Inversat: inchisoare, indoiala, suspiciune, teama
rezonabila, rusine. OPT de Spade – femeie legata, inclusiv la ochi,
inconjurata de opt spade. Semnificatii divinatorii: vesti proaste,
durere violenta, criza, cenzura, putere incorsetata, conflict,
calomnie. De asemenea: boala. Inversat: neliniste, dificultate,
opozitie, accident, tradare, ceea ce este invizibil, fatalitate.
SAPTE de Spade – barbat care duce cinci spade, mergand rapid.
Celelalte doua spade sunt infipte in pamant, intr-o pozitie
verticala. In apropiere exista o tabara. Semnificatii divinatorii:
design, incercare, dorinta, speranta, incredere, dar si cearta.
Plan care poate esua, iritare. Inversat: sfat bun, consiliere,
instructiuni, defaimare, balbaiala. SASE de Spade – barcagiu care
isi duce pasagerii in barca sa pe malul opus. Semnificatii
divinatorii: calatorie pe apa, ruta, cale, mesager, comisionar,
expeditor. Inversat: declaratie, confesiune, publicitate. Potrivit
unei alte interpretari: declaratie de iubire. CINCI de Spade –
barbat dispretuitor care se uita dupa doua personaje ce se retrag
invinse. Spadele lor zac la pamant. Personajul central poarta alte
doua spade pe umarul stang si tine o a treia in mana dreapta, cu
varful in jos. El este stapanul domeniului ilustrat in imagine.
Semnificatii divinatorii: degradare, distrugere, inversare,
infamie, dezonoare, pierdere. Inversat: aceleasi atribute, plus
inmormantare si funeralii. PATRU de Spade – efigie a regelui
ilustrat in pozitie de rugaciune, intins in mormantul sau.
Semnificatii divinatorii:razbunare, retragere, solitudine, odihna
sihastrului, exil, mormant si sicriu. Inversat: administrare
inteleapta, circumspectie, economie, avaritie, precautie,
testament. TREI de Spade – trei spade strapung o inima. In spate
ploua. Semnificatii d
- PSS fara TVA: 51.08
- PE cu TVA: 59.45
- PSS cu TVA: 56.70
- PI fara TVA: 56.76
- PE fara TVA: 53.56
- Greutate in g: 240
- Autor: Arthur Edward Waite si Pamela Colman Smith
- Editura: Adevar Divin
- Anul aparitiei: 2016
- Numar pagini carte: 78
- Dimensiune: 72 x 122 x 30
- Tip coperta: Brosata
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Valea Lupului
-
- Prin Curier rapid - 18 Lei in max. 2 zile lucratoare
In Romania:
-
- Prin Curier rapid - 18 Lei in max. 2 zile lucratoare
PLATA
- - Ramburs
- - Online
Politica de retur
- - Produsul se poate returna in maxim 3 zile lucratoare
- - Metoda de retur: Ramburs contravaloare produs
- - Costul transportului va fi suportat de catre cumparator
- - Alte detalii: Retur acceptat in conditiile Garantiei de Livrare
Spune-ti parerea acordand o nota produsului