Ghid pentru realizarea proiectului de diploma. Cu exemple din domeniul Calculatoare si Tehnologia informatiei - Silviu Ionita, Petre Anghelescu
-
Produs:Nou, Fără garanție, Cu factură
-
Numar articol:210878432
-
Disponibilitate:Indisponibil
-
Preț:
19,27 Lei17,92 Lei -
Anuntul a expirat la:26.04.2024, 09:41
-
Ai o nelamurire?
-
Vandut de:
-
Vinde si tu:Pune in vanzare un produs ca acesta
-
Optiuni:
Descriere
Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare
SKU: 9786065913011
Specificatii
Prin aceasta
lucrare dorim sa oferim studentilor un ghid orientativ despre cum
se alege o tema de proiect, cum se definesc cerintele, care sunt
pasii de dezvoltare aplicativa si cum se structureaza materialul
scris si cel de prezentare. Dorim de asemenea sa constientizam
viitorii ingineri cu privire la importanta activitatii de
proiectare si a responsabilitatii pe care aceasta o presupune. Am
considerat cel mai potrivit sa descriem aceste lucruri prin unele
exemple concrete, constând în proiecte de diploma la care autorii
lucrarii de fata au fost îndrumatori pe parcursul mai multor ani.
Cu toate acestea, lucrarea de fata nu este o culegere de proiecte
“la cheie”, de aceea se cuvine sa motivam demersul nostru pentru
elaborarea si publicarea unei astfel de lucrari. Motivatia pentru a
scrie aceasta carte o datoram în totalitate studentului nostru de
astazi al carui profil este definit de societatea informationala în
tranzitie catre cea a cunoasterii. Ne este cel mai la îndemâna sa
definim profilul studentului contemporan prin comparatie cu al
celor din anii ’80 si ’90. Astfel, în intervalul marcat de ultimele
trei decenii, în tara noastra, ca dealtfel în întreaga lume, s-au
produs tranzitii fundamentale pe trei planuri: tehnologic,
demografic si politic. Acestea au produs în societate schimbari
chiar radicale de ordin mental, metodologic si legislativ. Prin
urmare profilul comportamental, statutul social si perspectivele
profesionale ale studentului de astazi sunt semnificativ diferite
comparativ cu generatiile anilor ’90 si mai ales ’80. În argumentul
de fata am putea face abstractie de domeniul de studiu, considerând
generic studentul Bologna. Totusi experienta personala ne impune sa
ne adresam cu precadere studentilor din domeniul ingineriei, si mai
cu seama celor din domeniul calculatoarelor si tehnologiei
informatiei, dar si domenii de studiu înrudite.
Dupa
parerea noastra exista trei factori principali care contribuie la
dezvoltarea capacitatii studentilor de a elabora proiecte:
practica de domeniu si de specialitate, coerenta
tematica dintre cursuri si aplicatii,
însusirea metodologiilor de proiectare specifice. Acesti factori
au suferit schimbari pe parcursul mai multor ani, astfel ca
generatii de absolventi au traversat diverse perioade de reforma
care au influentat modul de abordare a activitatilor de proiectare
în facultate. Astfel, din motive în majoritatea lor obiective, în
prezent, practica studentilor nu se mai desfasoara unitar si
organizat în industria de profil, asa cum se facea în anii ‘80 si
în primii ani dupa 1990. Sistemul a cedat în fata unui model mult
mai flexibil si aparent mai simplu pentru institutii, dar în
realitate mai greu de urmarit si cuantificat: practica individuala
la firme. Aceasta maniera, în general, degreveaza de
responsabilitate cadrele didactice, care ar trebui sa urmareasca
practica si tinde sa formalizeze activitatea practica, inclusiv
evaluarea acesteia prin prezentarea de regula a unei adeverinte de
efectuare a practicii. Eterogenitatea profilului firmelor, gradul
de interes diferit acordat de catre studenti activitatii, lipsa
controlului sistematic asupra desfasurarii practicii si nu în
ultimul rând formalismul evaluarilor se reflecta negativ asupra
gândirii ingineresti a studentilor si asupra capacitatii lor de a
elabora proiecte bazate pe cerinte reale. Prin urmare, trebuie sa
admitem ca exista un minus din acest punct de vedere, mai ales ca,
în general, în planurile de învatamânt actuale nu se mai regaseste
o perioada distincta de stagiu (la firme sau la institute) pentru
elaborarea proiectului de diploma. Acest minus poate fi compensat
însa prin îmbunatatirea celorlalti doi factori de care depinde
orientarea studentilor spre activitatile de proiectare respectiv
coerenta tematica dintre cursuri si aplicatii si însusirea
metodologiilor de proiectare specifice.
Cresterea
continua a accesului la Internet începuta în anii '90, marcând
trecerea la “societatea informationala” a sporit exponential
posibilitatile de informare si documentare, cu efecte nepretuite în
mediile universitare si nu numai. Accesul rapid la diverse
metodologii de proiectare, la exemple variate si idei de proiecte
precum si schimbul de opinii în sistem forum au generat o noua
mentalitate de întocmire a proiectelor de catre studenti. La polul
opus, în sens negativ, efectele s-au manifestat în general prin
scaderea originalitatii, a creativitatii si a contributiei
personale a studentului în favoarea preluarii unor proiecte postate
pe internet.
Alte
efecte se manifesta în prezent asupra metodelor de abordare a
proiectelor datorita mediilor de proiectare asistata de calculator.
Fara a contesta importanta covârsitoare a mediilor CAD/CASE în
inginerie vom spune doar ca acestea nu trebuie sa substituie
cunoasterea de catre studenti a fundamentelor matematice, a
modelelor si algoritmilor necesare proiectului. De asemenea,
utilizarea mediilor de programare de nivel înalt determina în
rândul studentilor tendinta de oarecare superficialitate pentru
cunoasterea de exemplu a structurii claselor software, a detaliilor
de implementare a unor metode, sau cu privire la rolul librariilor
incluse. Gândirea algoritmica este în general afectata, deoarece în
procesul de proiectare studentul are tendinta de a integra module
de program predefinite, sau si mai grav, preluarea în întregime a
unor aplicatii software existente fara a întelege macar principiile
de functionare. Am putea spune ca astfel de practici sunt marginale
si totusi, constatam an de an, ca absolventii nostri se
concentreaza excesiv pe “cum functioneaza” si nu pe “cum se
face”.
Majoritatea
universitatilor din tara au postat pe site-urile proprii îndrumare,
metodologii si instructiuni pentru elaborarea proiectelor de
diploma, vizând atât partea de continut, cât si pe cea formala de
prezentare a continutului. Cu toate acestea, constatam adesea în
proiectele de diploma excesul descriptiv în defavoarea demersului
de analiza si proiectare a solutiilor. Absenta problematizarii,
introducerea generala, care adesea se prelungeste prin continut
nerelevant în partea de fundamente teoretice, urmata de o
implementare descrisa mai mult în termenii unui manual de
utilizare, conduc la un caracter formal, constatat din pacate la
unele proiecte de diploma. Un rol major în corectarea acestor
deficiente si tendinte revine cadrelor didactice îndrumatoare.
În
prezent omenirea se afla în plina tranzitie, de la societatea
informationala la societatea bazata pe cunoastere. Profilul
studentului de astazi trebuie sa evolueze din punct de vedere moral
si profesional catre standarde înalte de competenta dar si de
etica. Din punct de vedere pedagogic, consideram ca cele mai
potrivite abordari educationale sunt cele constructiviste, în care
proiectele aplicative si studiile de caz constituie baza
dezvoltarii competentelor oricarui absolvent de studii
superioare.
Lucrarea de fata
se doreste a fi de ajutor studentilor, cadrelor didactice si
posibil oricarui cetatean cu apetit pentru logica, rigoare si lucru
bine facut.
Prof. univ. dr. ing. Silviu Ionita
Pitesti, Septembrie 2011
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Bucuresti
-
- Prin Curier rapid - 12 Lei in max. 2 zile lucratoare
In Romania:
-
- Prin Curier rapid - 18 Lei in max. 2 zile lucratoare
PLATA
- - Ramburs
- - Online
Politica de retur
- - Produsul se poate returna in maxim 3 zile lucratoare
- - Metoda de retur: Ramburs contravaloare produs
- - Costul transportului va fi suportat de catre cumparator
- - Alte detalii: Retur acceptat in conditiile Garantiei de Livrare