Orgia perpetua. Flaubert si Doamna Bovary - de Mario Vargas Llosa
-
Produs:Nou, Fără garanție
-
Numar articol:170802797
-
Disponibilitate:Indisponibil
-
Preț:14,99 Lei
-
Anuntul a expirat la:08.03.2021, 13:03
-
Ai o nelamurire?
-
Vandut de:
-
Vinde si tu:Pune in vanzare un produs ca acesta
-
Optiuni:
Descriere
Vânzatorul este direct răspunzator pentru produsul afișat în această pagină.
Disponibilitate: Indisponibil - Vezi produse similare
Specificatii
„In vara anului 1959 am ajuns la Paris [...]. Imi amintesc
cu placere ca unul dintre primele lucruri pe care le-am facut a
fost sa-mi cumpar, dintr-o librarie din Cartierul Latin, un
exemplar din Doamna Bovary [...]. Am inceput sa
citesc cartea chiar in seara aceea [...]. Asa incepe, de fapt,
povestea mea. De la primele pagini, puterea de convingere a cartii
a actionat instantaneu asupra mea, asemenea unei vraji, careia nu
ma puteam sustrage. De multi ani, nici un roman nu-mi captase atat
de iute intreaga atentie, stergand intr-o asemenea masura
realitatea inconjuratoare si cufundandu-ma intr-atat in universul
lui narativ.“ - Mario Vargas Llosa,
Unu, prima parte a eseului Orgia perpetua
Cu aproape 100 de ani inaintea descinderii lui
Vargas Llosa la Paris, in anul 1857,
scriitorul francez Gustave Flaubert publica romanul Madame
Bovary, istoria unei deceptii: fiica a unui bogat fermier
normand, Emma Bovary devine victima a lecturilor romantice,
convingandu-se pe propria-i piele ca viata nu este egala cu
fictiunea; casatoria ei cu un modest medic si legaturile ei
extraconjugale se vor dovedi tot atatea esecuri si o vor impinge
catre sinucidere. Este insa meritul lui Flaubert - Madame Bovary,
c'est moi. - ca romanul atinge ulterior (facand abstractie de
procesul intentat scriitorului pentru atentat la bunele moravuri)
cotele capodoperei realiste, ale etalonului de tablou al tonurilor
cenusii ale vietii, in care aspectele cele mai sordide ale
existentei determina lamentabilul esec al reveriilor fade, puerile,
ale personajului principal (evolutia Emmei determinand un filosof,
Jules de Gaultier, sa fabrice chiar un termen definitoriu,
bovarism). Peruanul Mario Vargas
Llosa, o victima peste timp a impactului cu
desavarsirea romanesca a lui Flaubert, identifica in eseul Orgia
perpetua cele trei niveluri de perceptie si analiza ale scrierii
francezului: apropierea individualista si subiectiva
(clasico-impresionista) de personajul Emma Bovary; devenirea
romanului, in care obiectul analizei il constituie trama, sursele,
atmosfera si limbajul, premisele de lucru, altfel spus;
semnificatia operei, identificarea locului pe care aceasta il ocupa
in istoria literaturii.
O simpla enumerare a capitolelor celor trei sectiuni ale
eseului lui Vargas Llosa - structura
care respecta viziunea tridirectionala de receptie a Doamnei Bovary
- ar da masura reala a profunzimilor atinse de analiza aplicata de
acesta romanului lui Flaubert. Desigur insa, marele profit al
scrierii lui Vargas Llosa - nascut in
1936 in Arequipa, Peru, absolvent al Facultatii de Litere la
Universitatea San Marcos din Lima, doctor al Universitatii din
Madrid, din anul 1994 membru al Academiei Regale de Limba din
Spania si detinator, in acelasi an, al premiului Miguel de
Cervantes, considerat un Nobel al literaturii din spatiul
hispano-american, autor, printre altele, al romanelor Orasul
si cainii (1963) - Premiul Biblioteca Breve si Premiul
Criticii, Casa Verde (1966) - Premiul Criticii si
Premiul International de literatura Romulo Gallegos,Lituma
in Anzi (1993) - Premiul Planeta - rezida in antecedentele
scriitoricesti ale latino-americanului care dau consistenta si
farmec lecturii eseului de azi (Orgia perpetua a
aparut pentru prima oara in anul 1975), pentru a nu aminti in acest
sens decat propriile sale cuvinte, in care trimite la abordarea de
cititor aplicata de el creatiei romancierului francez: Prima
(abordare) trateaza indelunga mea complicitate cu Emma Bovary si
teama mi-e ca va fi vorba mai mult de mine decat de ea.
Compensatoriu exegetice raman celelalte doua parti ale cartii, un
camp de lupta literara pe care Vargas Llosa
desfasoara un arsenal diversificat, tactici si strategii
insolite, care, chiar daca de elevatie intelectuala si culturala,
nu sunt decat o reiterata invitatie la lectura. Dar, oare, nu asta
si urmareste scriitorul peruan cu a sa carte a cartii lui Flaubert?
Cu siguranta, ar fi multumit sa auda ca, odata ajunsi la capatul
consultarii analizei sale, cei mai multi dintre noi au rascolit
deja propriile biblioteci pentru a afla romanul lui Flaubert si au
reluat lectura sa (a doua sau a zecea oara).
Produs publicat in 2001 la ALLFA
Data aparitiei: Ianuarie 2001
Colectia LITERATURA UNIVERSALA CLASICA, MODERNA SI
CONTEMPORANA
Traducator: Luminita Voina-Raut
Tip coperta: Brosata
Format: 130x200
Numar pagini: 208
Modalitati de livrare si plata
LIVRARE
In Bucuresti
-
- Predare personala - Sector 3, Universitate, Unirii in max. 2 zile lucratoare
PLATA
- - La predare
- - Ramburs
Politica de retur
- - Produsul nu se poate returna.