Specificatii
Eternitate kafkiană cu flori la 7 PM – 7 mai 2025 În această nouă
lucrare din seria „Eternitate kafkiană cu flori la 7 PM”, Ovidiu
Kloska atinge poate cel mai înalt grad de fuziune între memorie,
materie și poezie vizuală. Compoziția nu este doar o „natură
statică”, ci un altar fragil ridicat din cenușa unui timp
deteriorat, o amprentă a spațiilor abandonate și a emoțiilor tăcute
care le bântuie. Lucrarea se inspiră direct dintr-un loc real – un
fost parc industrial din Focșani, acum dărâmat, în care artistul
obișnuia să treacă, fascinat de estetica ruinelor. Într-o hală
prăbușită, cu pereți scorojiți, infiltrații, urme de graffiti și
mușchi crescut peste betonul rece, Kloska a descoperit o sursă de
inspirație vizuală de o forță neașteptată. Acea plasticitate
brutală, acea cromatică a griurilor contaminate de timp, i-au
devenit limbaj pictural. Pictura devine astfel un vas simbolic în
care nu cresc flori vii, ci ecouri ale unei lumi uitate. Florile
perene sunt umbre, amintiri, sedimente vizuale ale trecerii
timpului. Ele nu se ofilesc – pentru că nici nu au fost vreodată
vii – ci plutesc în transparențe, printre crăpături, între straturi
de corodare și lumină. Tonalitățile de gri metalizat, vernil
oxidat, cupru ars și alb stins formează o atmosferă de meditație în
suspensie. Se resimte o vibrație de „aici a fost viață” — dar viața
s-a evaporat, lăsând doar urmele sale în textură și lumină. E ca și
cum lucrarea ar fi fost pictată nu cu culoare, ci cu timp
solidificat. „Ora 7 PM” capătă aici o dimensiune metafizică: e
momentul în care timpul încetinește, materia vorbește, iar florile
kafkiene se aprind în absență. Nu e o oră a zilei, ci a memoriei. O
oră în care nimic nu se întâmplă la suprafață, dar în adânc totul
pulsează. Kloska reușește, prin această lucrare, să transforme
ruina într-un spațiu sacru. Împletește detaliul pictural cu
detritusul urban, vulnerabilitatea cu monumentalitatea. Iar în
mijlocul haosului controlat, acolo unde texturile devin aproape
sonore, se naște o formă de eternitate: o eternitate kafkiană, în
care timpul nu e lineal, ci suspendat în mișcările interioare ale
unei flori care nu mai moare pentru că nici nu mai trăiește. Ovidiu
Kloska – Artistul care dezvăluie granițele nevăzutului Biografie și
Educație Ovidiu Kloska (n. 1977, Roman, România) este un artist
vizual român recunoscut internațional pentru universul său artistic
profund, vizionar și încărcat de simbolism. Parcursul său
educațional este la fel de neconvențional și fascinant ca și opera
sa: a absolvit mai întâi Facultatea de Electronică și
Telecomunicații din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”
din Iași (2000), apoi și-a redirecționat complet atenția către
artele vizuale, obținând atât diploma de licență, cât și cea de
master în cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu”
din Iași (2013–2016). Viziune Artistică Opera lui Ovidiu Kloska
transcende forma și materia, funcționând ca o meditație vizuală
asupra misterului existenței. Arta sa explorează spiritualitatea,
visul, subconștientul, delirul, transformarea și transcendența.
Printr-o paletă bogată, texturi adânci și simbolism rafinat,
artistul creează porți către tărâmuri mistice și nevăzute —
dimensiuni alternative pline de tăcere, poezie și freamăt interior.
„Unicitatea începe cu însăși capacitatea de a inventa un univers
din lucruri sfărâmate de timp”, afirmă Kloska — o convingere care
străbate fiecare tușă de pensulă. Picturile sale devin peisaje
emoționale și spirituale, unind expresia abstractă cu ritualul
intuitiv. Recunoaștere și Impact Global – Peste 2.000 de lucrări
ale sale se regăsesc în colecții private din întreaga lume,
inclusiv Europa, SUA, Asia și Orientul Mijlociu – În 2023, a fost
desemnat „Artistul Anului” pe prestigioasa platformă internațională
de artă Singulart (Paris), fiind selectat din peste 10.000 de
artiști la nivel global – Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din
România (UAP) Expoziții Selective Alone to the Invisible Touch,
Galeriile de Artă „Nicolae Mantu”, Galați, România (2015) Memory
Mark, Focșani, România (2009) – expoziție-concept despre memorie și
estetica omului urban Espace Cotos Art Gallery, Saint Tropez,
Franța (2007) – expoziție personală la invitația pictorului francez
Georges Cotos RomanArt Gallery, Roman, România (2019) – expoziție
în orașul natal al artistului Declarație de Artist Universul meu
vizual este o alchimie între vis și materie, între ceea ce poate fi
atins și ceea ce doar se intuiește. Caut în mod constant acea
tensiune poetică între haos și ordine, între întuneric și lumină.
În seria Between the Black and Divine, pășesc și mai adânc în acest
spațiu de graniță — un loc în care absența luminii devine sacră,
iar vidul începe să șoptească. Negrul nu este doar o culoare sau o
umbră; este o prezență, o tăcere cosmică din care toate formele se
nasc și în care toate se dizolvă. El poartă în sine memorie,
traumă, renaștere, dar și atracția magnetică a divinului
necunoscut. Sunt atras de suprafețe marcate de timp — metal
ruginit, ziduri scorojite, scoarța copacilor — texturi care poartă
povești și o amprentă spirituală. Acestea îmi vorbesc, nu în
cuvinte, ci în vibrații, într-un limbaj mai vechi decât limbajul
însuși. Adun aceste fragmente ale degradării lumii și le transform
într-o gramatică vizuală personală. Pentru mine, nu există graniță
între fizic și spiritual în procesul artistic. Gestul devine
rugăciune, pigmentul devine energie, iar pânza se transformă
într-un prag. Nu pictez obiecte, ci dezvălui frecvențe — câmpuri de
tensiune între vizibil și invizibil, între zgomot și tăcere, între
rană și transcendența pe care o poate atinge. Pictura este, pentru
mine, un act de decodare spirituală — un ritual de deschidere a
invizibilului către formă, de coliziune între subconștient și
sacru. Fiecare lucrare nu este doar un obiect finalizat, ci un
proces viu, un moment de abandon și o invitație adresată
privitorului de a păși într-un spațiu al contemplației, al
misterului și al transformării.